La UdG organitza la segona edició del cicle de conferències 'Shakespeare avui'

Se celebrarà del 21 de gener al 13 de maig al Centre Cultural La Mercè

La Càtedra Tom Sharpe de la Universitat de Girona (UdG) organitza la segona edició de 'Shakespeare avui', un cicle de conferències que uneix pensament i arts escèniques. L’edició d’enguany, titulada “Diàlegs al voltant de Shakespeare, avui”, se celebrarà del 21 de gener al 13 de maig al Centre Cultural La Mercè de Girona i aplegarà destacats professionals del teatre català com Joan Sellent, Carme Portaceli, Pere Arquillué, Joan Carreras o Helena Buffery. Les jornades són gratuïtes amb inscripció prèvia i començaran a les 18:30.

El cicle, que consta de cinc conferències de gener a maig, és coordinat pel professor de la UdG Jordi Sala Lleal, especialista en Teoria de la Literatura i director de la Càtedra Tom Sharpe. El director de la Càtedra assegura que “l'èxit de la primera edició ens demostra que Shakespeare continua essent el dramaturg més actual, no solament dels morts, sinó també dels vius. Per tal de continuar fomentant-ne i estimulant-ne l'interès, el coneixement i l'estudi, el cicle aplegarà, de nou, alguns dels millors professionals teatrals i especialistes del nostre país en el cànon shakespearià”.

La primera entrega, el 21 gener, és “A la vora de Shakespeare”, a càrrec del traductor Joan Sellent. L’11 de febrer, l’actual directora del TNC Carme Portaceli parlarà sobre “Shakespeare en escena, avui”.

El 17 de març serà el torn dels actors Pere Arquillué i Joan Carreras, amb “Shakespeare i els actors”. Tot seguit, l’acadèmica Helena Buffery dissertarà sobre “La recepció de Shakespeare a Catalunya: els paisatges de la traducció”, el 8 d’abril. Finalment, el 13 de maig, Jordi Sala Lleal durà a terme la cloenda amb el títol “Shakespeare, guionista: una història del cinema shakespearià”. Com a acte final, el mateix dia de la cloenda es projectarà al Cinema Truffaut la pel·lícula Love’s Labour's Lost (Treballs d’amor perduts), de Kenneth Branagh.

Sobre la Càtedra Tom Sharpe

La Càtedra Tom Sharpe es va crear el 2020 amb la doble finalitat de catalogar, conservar i difondre el fons documental de l’escriptor Tom Sharpe, així com de promoure el coneixement de la seva obra, d’una banda, i de l’altra la difusió i la promoció de la literatura en llengua anglesa en el si de la Universitat i a l’exterior.