Un detingut a les Preses per descarregar i distribuir material pornogràfic amb menors per internet

L'home feia uns dos anys que duia a terme aquesta activitat delictiva

La Policia Nacional ha detingut un home a les Preses (Garrotxa) per descarregar-se i distribuir més de 200 arxius de material pornogràfic amb menors per internet. La investigació es va iniciar arran d'una denúncia anònima que va alertar els agents que van iniciar una investigació, que va revelar que el sospitós feia dos anys que havia començat a descarregar-se aquest material pedòfil que després compartia a través de la xarxa P2P, que permet que persones de tot el món poguessin posar-se en contacte amb l’arrestat i descarregar-se el material.

La policia destaca que es tractava de fotografies i vídeos amb imatges "explícites" de pedofília amb nens i nenes. Un cop es va constatar l’activitat que, presumptament, duia a terme el sospitós els agents van demanar autorització judicial per poder fer l’entrada i escorcoll de l’immoble on viu l’home i que està situat en una urbanització de les Preses.

Un cop a dins, els policies van comprovar que hi havia uns 2.000 arxius més encara per classificar i es van trobar tot el material amb contingut pedòfil. Els membres del Grup UDEV de la Policia Nacional, que és l’encarregat d’investigar aquest tipus de delictes, es van emportar els elements de hardware i altres dispositius informàtics que tenia el sospitós a casa.

Per tot plegat, l’home va quedar detingut i haurà de respondre davant del jutjat de guàrdia d’Olot.