Lloret de Mar aprova un pressupost rècord de 96,6 MEUR, 7,5 dels quals dedicats a inversions

L'equip de govern municipal considera que es tracta dels comptes "més ambiciosos" mai fets

L'Ajuntament de Lloret de Mar (Selva) ha aprovat en el ple d'aquest dilluns un pressupost de 96,6 milions d'euros. Es tracta d'una xifra rècord que l'equip de govern municipal ha qualificat com el "més ambiciós" que ha tingut mai el municipi costaner.

Destaca el capítol d'inversions que s'enfila a 7,8 milions d'euros. En aquest sentit, s'han destinat 2,2 a la millora de l'espai públic, a banda de 718.000 euros que es faran servir per a parcs infantils i jardins i també una partida de mig milió d’euros reservada a la residència de gent gran. A més, hi ha previstos 500.000 euros més a millorar la informàtica de l'ajuntament, 250.000 més en un centre cívic a Fenals i 200.000 euros a les platges de la ciutat.

Un altre àmbit destacat és el referent a la cultura. La partida prevista s’augmenta en més d’un 6,5%, respecte de l’any passat. S’ha previst un increment en 15.000 euros de la partida destinada al Teatre Municipal. Pel que fa a Educació, s’augmenten les partides en un 12%, en projectes com el Pla Educatiu d’Entorn, així com en les activitats de lleure. A més, els nous comptes preveuen un increment en relació al Projecte Camina, per tal que els infants en situació de vulnerabilitat puguin accedir a activitats extraescolars.

Pel que fa els Serveis Socials i Habitatge, l’augment de les partides és d’un 8,8%. En concret, la inversió prevista és de 390.000 euros en habitatge. En relació a l’apartat d’esports, es destinaran 200.000 euros i un dels projectes principals serà el canvi de gespa del Camp Municipal d’Esports.

Pel que fa al capítol de personal, pel 2025, Lloret de Mar tindrà quatre policies interins més per a la temporada d’estiu. En total seran deu agents interins, amb l’objectiu de “millorar la seguretat del municipi”. D’altra banda, també s’incorporarà un cap de conserges a les escoles i es crearà una àrea d’inspectors amb cinc persones més, per millorar la neteja de l’espai públic i fiscalitzar les activitats d’estiu i el funcionament dels apartaments turístics.

També es contempla la figura d’un gerent municipal, per afavorir l’eficiència i l’eficàcia de l’administració local i es reforçarà l’àrea d’Informativa, la de Medi Ambient i la de Mobilitat amb un treballador més en cadascuna.