La nit de Nadal ha estat intensa per als Bombers de la Generalitat, amb múltiples serveis destacats arreu del territori català. Entre aquests, sobresurten tres incendis de xemeneies que han tingut lloc a les comarques gironines, concretament a Salt i la Cellera de Ter, on els efectius han treballat per garantir la seguretat dels habitatges afectats.
A Salt, l’avís es va rebre a les 00.25 hores per un incendi a la xemeneia d’una casa unifamiliar de planta baixa i dos pisos situada al carrer Major. Els ocupants, que havien apagat el foc amb un extintor i aigua, van ser atesos pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Dos homes van resultar afectats pel foc, ferits menys greus i traslladats en ambulància a l’Hospital Santa Caterina.
Els Bombers, amb tres dotacions, van revisar l’habitatge i van descartar punts calents i danys estructurals després d’analitzar diverses plantes i la coberta amb l’ajuda d’una autoescala.
A la Cellera de Ter, l’avís es va produir poc després de la mitjanit, a les 00.02 hores, per un incendi de xemeneia en una masia de planta baixa i dos pisos. Els Bombers van sufocar el foc tapant el tiratge de la llar fins que es va reduir la intensitat i van revisar els cairats per assegurar-se que no hi hagués punts calents. L’incident no va requerir l’ús d’aigua ni va causar danys estructurals.
Sant Julià de Vilatorta i Linyola
Un altre incendi es va produir a Sant Julià de Vilatorta, a les 20.45 hores, en un bloc de dos pisos a l’avinguda Nostra Senyora de Montserrat. Els Bombers van extingir les flames de la xemeneia del segon pis i van revisar l’estructura per descartar punts calents.
A Linyola, l’incident va tenir lloc a les 20.53 hores en una casa de dues plantes del carrer de Sitjar. El propietari va aconseguir controlar el foc inicialment retirant la fusta i abocant aigua per la xemeneia. Els Bombers van revisar el recorregut de la xemeneia i van constatar que el barret havia quedat fos, però no hi havia fum ni temperatura residual.
Altres intervencions destacades a Catalunya
Els Bombers també han actuat en altres punts del territori, com ara un incendi en un pis del Prat de Llobregat, amb 21 persones ateses; un foc en una casa de Gavet de la Conca; i altres incendis a Sant Quirze del Vallès i l’Arboç.
Aquesta nit de Nadal, els serveis d’emergència han fet una crida a la prevenció i al bon ús de les instal·lacions de calefacció, especialment en el cas de les xemeneies, per evitar incidents similars durant aquestes festes.