Una trentena d’activitats ompliran des d’ara i fins al dia de Reis totes les jornades nadalenques al municipi de Salt. Després de l’encesa de l’enllumenat de Nadal divendres passat amb gran èxit de participació ciutadana, les activitats a la vila saltenca s’aniran succeint en les pròximes setmanes i avui mateix ja s’ha fet una cantada de nadales i cançons tradicionals que ha anat a càrrec de l’alumnat de 5è de primària de l’Escola Les Arrels i del grup de taller de cançons de taverna dels Casal Cívic i Comunitari de Salt-Les Bernardes.
Entre les novetats d’aquesta nodrida agenda nadalenca en destaca la jornada del pròxim dissabte, dia 14, que per primer cop se celebrarà una jornada plena d’activitats, jocs i tallers infantils i que s’ha batejat amb el nom de “Fem un Salt al Nadal”. Les activitats es desenvoluparan al passeig Ciutat de Girona entre les 11 del matí i les 6 de la tarda. Durant el matí es faran dos tallers infantils, un de porta espelmes i decoracions per l’arbre de Nadal i es faran jocs gegants que aniran a càrrec d’Akelalleure i l’Escola d’Art Paco Morgado serà l’encarregat de fer el taller de boles decoratives de Nadal i pinta cares.
A les 12 serà el torn de l’espectacle infantil ‘Tió, Tió’ que anirà a càrrec de Jordi Tonietti. A la tarda, a partir de les 15 hores, seguiran els tallers de porta espelmes i decoracions nadalenques i s’afegirà el taller de manualitats de Nadal, a càrrec de Solidança. Per acabar la jornada, entre 16 i 18 hores, hi haurà un taller infantil de pinta cares, també a càrrec de l’Escola d’Art Paco Morgado. Totes les activitats són gratuïtes i obertes a tothom que hi vulgui participar.
Una altra de les novetats d’enguany de les dates nadalenques és la recuperació dels Pastorets al municipi de Salt, a càrrec de l’entitat cultural Safareig Teatre, que forma part de l’Ateneu Popular. Des de la Covid s’havien deixat de fer una obra tan tradicional i arrelada i enguany unes 40 persones sota la direcció de Francesc Riera tornaran a pujar a l’escenari Els Pastorets agafant com a base la versió de Folch i Torres, però introduint alguns canvis com que els protagonistes seran en Rovelló i la Rovellona.
En aquest retorn s’han previst quatre funcions al Teatre de Salt, els dies 25 i 26 de desembre, a les 18.30 hores, i els dies 28 i 29 de desembre, a les 18 hores. Encara hi ha entrades per a totes les sessions, però ja s’ha venut bona part de l’aforament de les quatre sessions.
Més enllà d’aquestes novetats per aquest any, la programació nadalenca de Salt manté activitats com l’espectacle ‘Les Veus de Salt’, que s’ha programat per al dijous dia 19 de desembre, a les 20 hores, o la continuïtat del 2n Concurs de Pessebres, que impulsa l’Associació de Veïns del Veïnat. Diverses quines omplen la programació, des de la solidària per La Marató de 3Cat de la Fàbrica Jove, dels dies 23 i 24 de desembre, la quina també solidària l’AEIG Sant Cugat, del dia 26 de desembre, o les quines que organitzen diverses entitats esportives de la vila.
Samarcanda i l’arribada dels Reis
No hi faltaran un any les activitats al voltant de l’arribada dels Reis d’Orient, amb l’emissària Princesa Samarcanda, que com sempre visitarà diversos barris de Salt per recollir les cartes dels nens i nenes per fer-les arribar a Ses Majestats i garantir que els portin els regals. També es repetirà el Campament Reial a la zona de la Coma Cros i les Naus Guixeres els dies 4 i 5 de gener, on els més petits podran veure tots els preparatius de la comitiva reial.
Com s’ha fet habitualment, l’accés al campament s’haurà de fer amb reserva prèvia via web de l’Ajuntament de Salt, que s’obrirà a partir del 27 de desembre. La propera setmana s’enviarà nova comunicació amb tots els detalls al voltant de l’arribada dels Tres Reis d’Orient a la vila de Salt.
La regidora de Promoció Local, Núria Heras, assenyala que “com sempre hem programat tot un seguit d’activitats perquè tots els saltencs i saltenques puguin participar en una activitat o altra i fem poble en aquestes dates tan assenyalades. Per això, convido a tothom i en especial a les famílies a participar aquest dissabte a la nova jornada ‘Fem un Salt al Nadal’ ple de tallers i activitats nadalenques”.