Si res no canvia, a principis de 2025 el Govern tindrà llesta la documentació del projecte i la maqueta de la futura variant d’Olot (Garrotxa). A partir d’aquell moment es podrà fer el tràmit d’audiència, un procediment per a aquelles persones que es veuen afectades per aquesta obre, perquè el traçat passa per la seva propietat.
Un cop s’hagi resolt aquest tràmit, s’iniciarà el procés de licitació de la nova variant, durant el segon trimestre del 2025. L’obra, que tindrà un pressupost d’entre 350 i 400 milions d’euros (MEUR) va vinculada als pressupostos de l’any que ve, per això, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, confia a que "tot anirà segons el previst".
Si, com tot apunta, les obres acaben començant el 2025 el termini d’execució s’estima en quatre anys. Per tant, la variant d’Olot i les Preses serà una realitat el 2029. D’aquesta manera, es posarà fi a anys de protestes dels veïns de la capital de la Garrotxa, especialment els de l’Avinguda Sant Jordi "que suporten els sorolls i les pudors" generades pel trànsit de camions que cada dia passen a tocar de casa seva.
De fet, la plataforma 'No és un vial, és un carrer' fa anys que demana aquesta infraestructura i tant la consellera de Territori, Sílvia Paneque, com el diputat de Junts que ha estat qui ha presentat la interlocució, Salvador Vergés, han coincidit a dir que es tracta d’una "obra històrica".
Fins i tot Vergés ha mostrat un retall de diari del 1987 on ja es parlava de la necessitat d’aquesta variant. El diputat ha reivindicat la importància que s’hagi arribat a un consens entre els grups polítics del parlament, que es pot ratificar la setmana que ve amb la moció que portarà Junts al Parlament i a la que Paneque ha anunciat que hi donaran suport.
Vergés ha apel·lat també als Comuns perquè s’afegeixin i també votin a favor de la variant i ha destacat el fet que "aquesta obra tant important per Catalunya tiri endavant". El diputat ha demanat també a l’executiu català que destini ajudes als empresaris del territori, durant el temps que durin les obres i hagin de buscar rutes alternatives dels camions.
Sílvia Paneque ha reconegut que és "important" que hi hagi consens per part dels partits i ha reconegut que se sent "satisfeta" de ser la consellera que "doni compliment" a la variant d’Olot "tan important pel desenvolupament econòmic i social" pel territori. Paneque també ha recordat que la infraestructura contempla que es faci respectant el medi ambient un element "molt important" pel Govern.