Un home de 40 anys ha resultat ferit greu aquest migdia després de precipitar-se al buit des d’un habitatge del barri de Sant Joan de Figueres (Alt Empordà) quan una patrulla dels Mossos d’Esquadra s’ha presentat al lloc per efectuar una batuda. Segons fonts policials, l’individu tenia pendent una ordre d’arrest i, en veure’s acorralat, s’ha llançat daltabaix del balcó per evitar ser detingut.
Els fets han tingut lloc poc després de la una del migdia. Malgrat l’impacte de la caiguda, l’home ha quedat conscient i ha intentat escapar a peu. En una persecució posterior, ha creuat el límit municipal fins a Vilafant, on finalment ha estat interceptat pels agents al Camp dels Enginyers.
Segons ha avançat El Punt Avui i ha confirmat El Gerió Digital, el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) ha traslladat el ferit a l’Hospital Josep Trueta de Girona, on ha ingressat a la Unitat de Crítics. Fonts sanitàries han informat que el seu estat és greu. Davant la situació, els Mossos d’Esquadra han desplegat un dispositiu de seguretat a l’entrada d’Urgències del centre hospitalari.
Aquest incident s’emmarca dins una operació policial que continua sota investigació. Les autoritats policials han declinat donar més detalls sobre el motiu de l’ordre d’arrest que requeia sobre el detingut.