El diputat de Junts, Salvador Vergés, ha presentat una esmena a la proposta de resolució sobre la variant d’Olot i les Preses, que unirà les carreteres C-37 i C-63 amb l’N-260, per tal de garantir que aquesta infraestructura clau entri en funcionament de manera completa l’any 2029.
L’esmena demana incloure als pressupostos del 2025 una partida igual o superior al 25% del cost total de l’obra i fixa que les partides restants es distribueixin entre els pressupostos dels anys 2026, 2027 i 2028.
Vergés ha subratllat la importància d’aquesta infraestructura per millorar la mobilitat a la comarca de la Garrotxa, un projecte llargament reivindicat per la ciutadania i el teixit empresarial.
“És inconcebible que una capital com Olot, amb prop de 40.000 habitants, no disposi d’una variant que eviti el pas pel mig de la ciutat. Aquesta obra no només és necessària per a la salut pública, sinó també per al progrés econòmic de la comarca”, ha declarat.
Una demanda històrica de la Garrotxa
La variant d’Olot i les Preses és una infraestructura que fa dècades que es reclama per descongestionar el trànsit al centre d’Olot, reduir la contaminació i afavorir el transport de mercaderies i la mobilitat laboral. Actualment, el trànsit pesat i de llarg recorregut ha de travessar zones urbanes, amb greus afectacions per als veïns i dificultats per al creixement econòmic de la comarca.
Amb aquesta proposta, Junts vol accelerar el ritme d’execució d’un projecte que consideren essencial per garantir una mobilitat més segura i sostenible, i resoldre un problema històric d’infraestructures a la comarca de la Garrotxa. La formació política insisteix que aquesta obra s’ha d’executar sense més dilacions per complir els terminis que fixen la seva entrada en servei al 2029.