Infraestructures de la Generalitat ha adjudicat el contracte de serveis per a la redacció de l'estudi informatiu de la ronda Nord de Figueres, en el tram que va des de la carretera GIP-5106 fins a l’N-IIa i que preveu la construcció d’un túnel que ha d’unir l’avinguda Salvador Dalí amb l’estació del TAV Figueres-Vilafant, passant per la falda del Castell de Sant Ferran.
La licitació es va obrir el març passat i s’hi van presentar cinc empreses. L’adjudicatària ha estat Ingenieros Emetres SLP per un import de 170.092,93 euros (IVA inclòs), que disposa d’un any per presentar l’estudi. La previsió és que el 2025 es pugui aprovar el projecte executiu de la primera fase i que el 2026 s’iniciïn les obres, amb un pressupost de 6 milions d'euros.
Un cop aprovat l’estudi informatiu el següent pas és la redacció del projecte constructiu. El juliol passat ja es va adjudicar l’estudi d’impacte ambiental a Euro Geotécnica SA per 55.271,12 euros.
L’obra es preveu fer en tres fases de construcció. El tram entre l’avinguda Salvador Dalí (carrer Port Lligat) i l’estació del TAV s’executa a càrrec de la Generalitat. A més, l’Ajuntament de Figueres està tramitant un pla especial per executar la ronda Nord en dues altres fases.
La primera, des de la carretera de Llançà-Portbou (N-260) fins a l’Aigüeta (C-252) (el setembre passat es va adjudicar la redacció del projecte constructiu) i la segona, des de l’Aigüeta fins a l'Hotel Empordà (Motel).
L’Ajuntament de Figueres defensa que “la ronda Nord és una infraestructura imprescindible per millorar la mobilitat i reduir el trànsit de vehicles de pas del centre de la ciutat”.