Diumenge comença la veda de la sèpia a les badies de Pals i Roses

S'allargarà fins al 31 d'octubre

El període de veda de la sèpia (Sepia officinalis) a les badies de Pals (Baix Empordà) i Roses (Alt Empordà) començarà a partir de diumenge. Aquesta és una mesura establerta pel Pla de gestió per al marisqueig professional de la sèpia, aprovat per la Direcció General de Pesca i Afers Marítims del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.

Aquesta veda afecta les embarcacions d’arts menors i arts fixes que operen dins l’àmbit territorial de les confraries de pescadors de Roses, l’Estartit i l’Escala.

Segons el pla, la veda s'allargarà fins al 31 d'octubre, durant la qual queda prohibida la captura i comercialització de sèpies. Això significa que no es poden utilitzar ormeigs ni mantenir arts dirigides a la captura d’aquesta espècie. En cas que es capturi accidentalment alguna sèpia, tant en la pesca professional com en la recreativa, els exemplars hauran de ser retornats al mar immediatament.

Final de la campanya de llagosta i llamàntol

Aquesta setmana també marca el final de la campanya de pesca del llamàntol i de la llagosta vermella per a l'any 2024. La temporada del llamàntol ha estat oberta de l'1 de juny al 31 d'agost, mentre que la de la llagosta vermella ha anat de l'1 de març fins a l'1 de setembre. Ara comença la veda biològica per a aquests crustacis, i qualsevol captura o comercialització de llamàntol o llagosta queda prohibida fins a l’obertura de la pròxima temporada.

Pau Rosell, un pescador d’arts menors de la Confraria de Roses, ha valorat positivament la campanya d’enguany, tot i que ha destacat un augment notable d’estrelles fregall (Astrospartus mediterraneus) a les xarxes, fet que ha complicat la feina dels pescadors.

Aquestes mesures de gestió i veda són essencials per garantir la sostenibilitat de les espècies marines i preservar els recursos pesquers en aquestes zones de la costa catalana.