L'Estat licitarà l'any que ve el desdoblament de l'N-II entre Orriols i la Jonquera

Els trams entre Caldes de Malavella i Sils s'enllestiran el primer semestre del 2014

L'Estat licitarà l'any que ve tota l'obra de desdoblament de l'N-II al nord de les comarques gironines. En concret, es trauran a concurs els sis trams que s'estenen entre Orriols i la Jonquera, perquè la previsió de Foment és que el Vilademuls-Orriols ja es pugui licitar abans no acabi el 2013.

Al nord de les comarques gironines, el desdoblament de la nacional seguirà en gran part la traça de la carretera actual -un sistema que es coneix com a duplicació- i inclourà dues variants a Bàscara i a Pont de Molins.

"L'obra de l'N-II a l'àrea nord de Girona em preocupa especialment, i l'han reclamada tant el veïns com els empresaris i la resta del territori", ha assegurat la ministra del ram, Ana Pastor.

Foment ha anunciat un altre pas per desencallar tot el desdoblament de l'N-II al nord de les comarques gironines. I l'escenari escollit per fer-ho ha estat, de nou, la inauguració d'un accés a l'autopista AP-7. Al març, durant l'entrada en servei del Girona Oest, el Ministeri va anunciar que ja havia encarregat els projectes per convertir tota la nacional en autovia a l'Alt Empordà.

Avui, durant la inauguració del nou enllaç de Fornells de la Selva (Gironès), la ministra del ram, Ana Pastor, ha avançat que l'any vinent es traurà tota aquesta obra a concurs. En concret, es posaran a licitació sis trams de la futura A-2 que s'estenen entre Orriols i la Jonquera, perquè la previsió de Foment és que el Vilademuls-Orriols ja es pugui treure a concurs abans no acabi l'any.

Precisament, en aquest tram, que tindrà uns 4 quilòmetres i va molt lligat al nou enllaç de l'AP-7, ja s'hi havia començat a fer obra. Però la retallada en infraestructures que va aplicar el ministre Blanco va suposar que els treballs quedessin empantanegats.

Per desdoblar tota l'N-II al nord de la demarcació se seguirà el traçat actual de la carretera. Tècnicament, la solució de no sortir-se de traça es coneix amb el nom de duplicació. Les obres de la futura A-2 al seu pas per l'Alt Empordà inclouran, a més, dues variants. La primera serà a Bàscara; l'altra, a Pont de Molins.

La ministra Pastor ha subratllat que el desdoblament de l'N-II al nord de les comarques gironines és una obra que li "preocupa especialment". La titular de Foment ha recordat que, en aquest punt, la nacional suporta un volum de trànsit "important", i que el projecte per convertir-la en autovia ha estat un clam històric de "veïns, empresaris i de tot el territori".

El Sils-Caldes, el primer semestre

La tongada d'anuncis que ha fet aquest dimarts la ministra tampoc ha passat per alt els trams de l'N-II al sud de la demarcació. En referència al Sils-Caldes, on les màquines van tornar a treballar l'octubre de l'any passat, Ana Pastor ha dit que l'obra s'enllestirà "a principis del primer semestre del 2014". Això suposarà, doncs, un nou retard, perquè la previsió inicial era que els treballs duressin quinze mesos.

D'altra banda, la titular de Foment també ha dit que aquest any l'Estat adjudicarà els treballs per reprendre el desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet de la Selva. Aquesta obra porta empantanegada des de finals del 2008, després que unes modificacions encarissin el projecte, i la UTE encarregada dels treballs renunciés a fer-los.

Tot i això, però, aquesta obra no es farà com s'havia planificat inicialment. I és que, com ja va anunciar el Ministeri, el projecte només preveu executar l'obra fins a l'enllaç amb la C-35 (a l'alçada de Vidreres) perquè l'Estat no té intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera.

En total, el projecte de desdoblament s'estén al llarg de 2,7 quilòmetres i té un pressupost de licitació de 32,46 milions d'euros (MEUR). En aquest tram hi haurà dos enllaços, tres viaductes que passaran per damunt de rieres i un pas inferior.