L'aeroport de Girona renova i amplia els lavabos a la zona d'embarcaments No Schengen

Ha suposat una inversió superior als 560.000 euros

L'Aeroport de Girona ha ampliat i renovat completament tot el nucli de lavabos de la zona d'embarcaments No Schengen, utilitzada principalment per als vols que es dirigeixen al Regne Unit, Irlanda i el Marroc, amb l'objectiu d'incrementar la capacitat dels serveis de la zona d'espera situada després del control de passaports.

Aquests treballs, que han suposat una inversió de 566.661,45 euros, han permès dotar aquest espai d'una major superfície, que arriba ara els 235 m2, més que triplicant els 69 m2 de què es disposava anteriorment. Els nous lavabos compten amb equipament contact less que permet disposar del millor disseny amb una gran practicitat i confort, així com mantenir unes òptimes condicions de neteja i higiene.

En el marc del compromís d'Aena amb la inclusió i l'accessibilitat, el nou nucli de lavabos compta també amb un reservat per a persones amb ostomia. Aquest lavabo disposa d'un aparell sanitari situat a una altura adequada, equipat amb un punt d'aigua amb una dutxa de mà higiènica a prop del vàter. Incorpora dispensadors de sabó i de paper higiènic prop de l'aparell sanitari, així com una superfície per al suport del material per fer el canvi de bossa, un eixugamans amb filtre HEPA i compta amb un mirall de grans dimensions que permet tenir una vista completa en canviar la bossa.

Els lavabos també disposen d'un servei adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Així mateix, els passatgers que viatgin en família poden accedir a un espai específic per a ells, que consta d'un lavabo de mida reduïda per facilitar el seu ús als més petits i una sala de lactància per poder alimentar als nadons en un ambient tranquil i confortable.

La qualitat i la neteja dels seus lavabos és un dels aspectes pels quals l'Aeroport de Girona-Costa Brava ha estat guardonat amb els premis ASQ del Consell Internacional d'Aeroports (ACI) al “Millor Aeroport d'Europa” en la seva categoria i al “Aeroport Més Net d'Europa”, un reconeixement basat en les enquestes que es realitzen als passatgers per mesurar la seva percepció sobre el servei rebut i que valora l'esforç dels aeroports que fan més agradable l'estada dels usuaris.

Amb aquesta remodelació, Aena continua apostant per continuar millorant els serveis que l'Aeroport posa a la disposició de tots els seus passatgers, amb la voluntat de continuar millorant la seva experiència i facilitar la seva estada durant el seu pas per les instal·lacions, fent de l'aeroport un espai més amable per a respondre a les necessitats de tots els usuaris.