TEISA estrena una parada a la demanda a Porqueres al servei urbà del Bus Banyoles

La nova parada s’afegeix al recorregut Camós-Porqueres-Banyoles-Fontcoberta

La companyia d’autocars TEISA ha estrenat, aquesta setmana, una nova modalitat dins del servei en la línia regular Bus Banyoles. Es tracta de la Parada A la Demanda (PAD), que incorpora al seu pas per Porqueres (Pla de l’Estany) i que només s’activarà en cas de rebre la petició de l’usuari a través de l’aplicació mòbil que habitualment s'utilitza pel transport a la demanda (NeMi).

La nova parada es posa en marxa a petició de l’Ajuntament de Porqueres d’afegir un altre punt al municipi en el recorregut fix del Bus Banyoles, el bus interurbà que connecta Camós, Porqueres, Banyoles i Fontcoberta (Melianta). S’ha ubicat al carrer Martí i Pol, de Porqueres, prop de l’empresa Xocolates Torras, a la carretera Banyoles-Girona.

Àlex Gilabert, director-gerent de TEISA, explica que “atenem una petició veïnal de Porqueres i sense afectar els clients actuals del servei. El recorregut que hi ha actualment té els horaris marcats i no admet allargar el traçat en tots els serveis perquè faltaria temps suficient per atendre totes les parades”. Porqueres ja disposava de 4 parades en aquesta línia. Amb aquesta incorporació, però, els usuaris de l’entorn del carrer Martí i Pol s’estalviaran recórrer 800 metres per anar a la parada més pròxima que tenia fins aleshores.

Amb la tecnologia de l’aplicació NeMi, habitual en el servei de transport a la demanda Clic.cat, TEISA posa en marxa aquesta parada a la demanda. L’autobús només es desviarà de la línia regular en cas de rebre una sol·licitud de parada per part de l’usuari.

“És una prova pilot que ens permetrà avaluar la demanda de clients que té la parada. Si és elevada, en un futur es pot proposar un canvi de recorregut que inclogui la parada i si és baixa, se seguirà el traçat actual i només es desviarà en aquells serveis que tingui peticions”, afegeix Gilabert.

Un cop feta la reserva, l’aplicació informa a l’usurari de la situació del recorregut de l’autocar. Segons el director de TEISA, “la digitalització dels serveis de transport públic en autocar ens permet aportar solucions flexibles a línies regulars, augmentant la qualitat del servei i la captació de nous clients a una mobilitat sostenible”.

La companyia de transports banyolina continua ampliant les seves actuacions al Pla de l’Estany i recentment també ha incorporat una nova parada a la línia Clic.cat que va de Mieres a Sant Miquel de Campmajor, a la zona del Bosc de Can Ginebrada de Porqueres.

Més de 75 línies

El 13 de març del 1920 va néixer a Banyoles la companyia TEISA (Transports Elèctrics Interurbans S.A.) i ho va fer a partir d’una iniciativa empresarial singular i innovadora fa més de 100 anys. En els seus inicis, va posar en funcionament dos òmnibus elèctrics que s’impulsaven per bateries que es recarregaven mitjançant l’energia nocturna sobrera de centrals hidroelèctriques del Pla de l’Estany. 

A dia d’avui, més d’un segle més tard, TEISA compta amb més de 75 línies de transport regular i a la demanda, i amb 110 de rutes escolars, de treballadors/es i de transport adaptat. També ofereix serveis turístics i excursions d’àmbit nacional i circuits internacionals en autocar. L’empresa ocupa a 420 persones, i és present a gairebé tot el territori gironí i part del barceloní. Dona servei a Girona, Banyoles, Olot, Sant Feliu de Guíxols, Ripoll, Camprodon, Puigcerdà, Figueres, La Jonquera, Santa Coloma de Farners, Sant Hilari Sacalm, Sant Celoni, Vic i Barcelona, entre d’altres poblacions.

El mes de gener d’aquest any va augmentar el servei de transport entre Ripoll, Sant Joan de les Abadesses, Olot i Girona, mesura que va comportar expedicions noves que estan intercalades amb les ja existents i amb molts trams directes, pel que no s’aturaren a algunes de les parades.