Durant els primers sis mesos de funcionament de la línia, gairebé 600.000 usuaris, concretament 595.000, han utilitzat els serveis d'alta velocitat de Renfe a les estacions de Girona i Figueres, el que suposa una mitjana de 3.300 passatgers diaris. Aquesta mitjana s'ha incrementat en un 14,4% respecte els 2.866 viatgers que van utilitzar diàriament el servei en el seu primer mes de funcionament.
De total, 447.200 viatgers van utilitzar els Avant que enllacen Figueres i Girona amb Barcelona, i els 147.200 viatgers restants van optar pel Tren d'Alta Velocitat (TAV). Segons dades de Renfe, aquestes xifres suposen un estalvi en costos socials i medi ambientals equivalents a la reducció de la circulació de 250.000 cotxes. En el servei Avant la principal relació ha estat la que enllaça Girona i Barcelona amb 249.700 viatgers el que significa un 56% del total. A continuació es situa l'enllaç Figueres-Barcelona amb 178.300 viatgers i Girona-Figueres amb 19.200 viatgers.
Del total de viatgers, un 34% ha utilitzat la tarifa d'anada i tornada que permet obtenir un descompte del 20%. Pel que fa als abonaments, representen un total d'un 19% del total.
Servei TAV
Des de l'inici del servei el passat 9 de gener, 147.200 persones s'han desplaçat en els serveis AVE. Del total, 59.100 clients s'han desplaçat entre Girona i Madrid, i 26.000 viatgers entre Figueres i Madrid.
Estalvi medi ambiental
Segons Renfe, els gairebé 600.000 usuaris del servei han permès un estalvi en costos socials i medi ambientals equivalent a la reducció de la circulació de 248.500 cotxes o 8.950 autobusos en el cas dels viatgers del servei Avant i 990 avions o 2.950 autobusos en el cas del TAV.