Olot dona per fet que les obres de la variant s'endarreriran fins al 2025

L'alcalde, Pep Berga, carrega contra la Generalitat pel retard

Malgrat que estava previst per a aquest pròxim estiu, tot apunta que no serà fins al 2025 quan començarà una de les obres més esperades per bona part dels veïns d’Olot. La variant que ha de vorejar la ciutat i ha de desviar el trànsit de les Preses i la Vall d’en Bas començarà a ser una realitat que, això sí, “arriba molt tard”.

En concret, l’obra fa 25 anys tard, tal com denuncia l’alcalde de la capital de la Garrotxa, Pep Berga, que lamenta els entrebancs que hi ha hagut per desencallar aquesta infraestructura que ha suposat “un malson” per als veïns de la ciutat, en especial pels que viuen a l’avinguda Sant Jordi.

Berga, però, també carrega contra els qui intenten aturar el projecte i que s’han manifestat diverses vegades en contra del traçat, que asseguren, “es carrega el territori”. En aquest sentit, l’alcalde lamenta que encara hi ha la possibilitat que aquestes plataformes reticents al projecte el portin al jutjat.

“A Olot mai hi ha hagut cap problema amb el traçat i per on havia de passar. Aquesta és una qüestió que sempre s’ha encallat a les Preses i a la Vall d’en Bas, per això no és pas culpa dels veïns d’Olot”, recrimina Berga.

Inversemblant

El batlle ha lamentat la situació que viu la ciutat i assenyala que és “inversemblant” que no hi hagi una carretera o una variant que voregi la ciutat. En aquest sentit, remarca que “això no passa” en cap altra ciutat gran de Catalunya. “És que la Generalitat no té una carretera aquí. No s’entén”, exclama.

A tall d’exemple, Berga ha comparat la capital de la Garrotxa amb la d’Osona, Vic. “Què dirien els ciutadans de Vic si un cop arribessin a la rotonda d’entrada, fessin passar els cotxes que van a Barcelona pel centre de la ciutat i després tornar a agafar la carretera”, es pregunta Berga.

Anys de reclamacions

Els veïns de l’Avinguda Sant Jordi d’Olot s’han organitzat i des de fa anys fan accions per reclamar que es busqui una solució per tal d’evitar que camions carregats passin pel que ells consideren que “no és un vial, sinó un carrer”.

La realitat és que per aquesta zona hi transiten cada dia centenars de cotxes i desenes de camions que passen a tocar de les cases. L’ajuntament hi ha anat fent actuacions com asfaltar periòdicament el ferm, ja que el continu pas de vehicles pesants que van a buscar l’A-26 o els túnels Bracons l’ha malmès.

Berga recorda també que, un cop construïda la nova carretera, servirà per alleugerir el trànsit a la C-152 que creua les Preses i parteix el poble per la meitat. Això també genera importants afectacions viàries al poble, que amb la variant quedaran resoltes.