El Consell Comarcal de la Selva edita una nova guia de serveis pel 2024

Dona a conèixer els serveis que es presten des de l’ens als ajuntaments i ciutadans

El Consell Comarcal de la Selva ha editat una nova guia de serveis, coincidint amb l’inici del mandat 2023-2027. Aquesta nova eina té com a objectiu donar a conèixer tots els serveis actualitzats que es presten des de l’ens selvatà tant als ajuntaments com també als ciutadans.

D’aquesta manera, els nous ajuntaments disposen d’un instrument de referència on podran consultar tots els serveis que es presten en els diversos departaments del Consell Comarcal de la Selva.

Així, en aquesta publicació, que inicialment s’ha publicat digitalment, s’hi recull l’oferta de serveis, tràmits i ajuts, tant de caràcter econòmic com tècnic, que el Consell Comarcal ofereix als ajuntaments i ciutadans de la Selva des dels sis departaments en què està distribuït tècnicament l’ens: Atenció a les Persones, Serveis a la Ciutadania, Territori i Sostenibilitat, Promoció del Territori, Organització Interna i Gestió Tributària i Cadastral. Aquesta guia és una bona eina per donar a conèixer tot allò que s’està fent des de la corporació comarcal i, alhora, posar en valor la feina dels seus professionals.

Si bé la guia s’ha publicat al portal web www.selva.cata principis del mes de gener, està previst que en els pròxims dies se n’editin alguns exemplars i es reparteixin a les diverses oficines de l’ens selvatà i també a tots els 26 ens municipals de la comarca. Aquesta nova eina ha de servir de referència als ajuntaments selvatans.

Estructura de la nova guia

La guia compta amb una presentació del president, Martí Pujals, i també dels quatre vicepresidents: Eva Viñolas, vicepresidenta primera; Jordi Pibernat, vicepresident segon; Albert Sanz, vicepresident tercer, i Maria Rosa Vila, vicepresidenta quarta.

Seguidament, hi ha la delegació de competències de l’equip de govern i quin és el referent polític de cada un dels serveis que es presten des de l’ens selvatà. D’aquesta manera, els ajuntaments de la comarca i, alhora, els ciutadans saben qui són els seus referents en cada un dels àmbits a la comarca de la Selva. A continuació hi figuren la gerència, la secretaria,  i la resta de tècnics que formen part dels òrgans de direcció.

Té una estructura basada en el nom del departament, el cap de cadascun d’aquests i, seguidament, hi podem trobar les unitats que formen part de cada departament amb el tècnic de referència de cada unitat. En la descripció hi ha les funcions bàsiques de cada un dels serveis que es presten en cada una de les unitats.

Així hi trobem el departament de Serveis a la Ciutadania amb les unitats d’Empresa, Ensenyament, Joventut i Esports. Seguidament, s'hi troba el departament de Territori i Sostenibilitat amb les unitats de Sostenibilitat, Serveis Tècnics i Medi Ambient. També el departament de Promoció del Territori amb la Unitat d’Ocupació i la de Territori i Turisme.

També el departament d’Atenció a les Persones amb les unitats de Serveis Socials Bàsics i Serveis Socials Específics, Oficina d’Habitatge, Oficina de Consum, Àrea d’Igualtat i Feminismes i el Consell Consultiu de la Gent Gran; el departament de Gestió Tributària i Cadastral, on trobem les unitats de Sancions de Trànsit, unitat d’Assessoria Jurídica i Gestió Cadastral. Finalment, hi ha el departament d’Organització Gestió Interna amb les unitats d’Informàtica, Recursos Humans i Arxiu i Gestió Documental.

En aquesta guia també hi podem trobar els serveis que s’ofereixen des del Servei de Català de la Selva i Santa Coloma de Farners (CPNL) i informació sobre el castell de Montsoriu, propietat del Consell Comarcal de la Selva.

El president de l’ens selvatà, Martí Pujals, ha destacat la bona feina que es fa des de tots i cadascun dels departaments. En aquest sentit, Pujals ha assegurat que aquesta eina ha de servir perquè els consistoris de la comarca coneguin quins són els referents comarcals des del punt de vista tècnic.

I és que, tal com ha assegurat Pujals, “amb aquesta eina s’obre una nova etapa d’eficiència, millora contínua, transparència i servei. “Vull fer especial èmfasi en la importància que es vegi aquest document com un instrument viu i dinàmic, sotmès a un seguiment i una evolució periòdics per tal d’atendre les necessitats dels municipis i els ciutadans selvatans”.

Per la seva banda, el vicepresident tercer i responsable del servei de comunicació, Albert Sanz, i el conseller de Comunicació, Josep Roquet, han destacat tota la feina que s’ha anat fent en els darrers anys, que ha portat a incorporar nous serveis a l’ens selvatà sempre tenint com a prioritat els ciutadans de la Selva i els seus municipis.

Per això, tal com ha continuat Sanz, des del servei de comunicació es va veure amb molt bons ulls actualitzar la guia que s’havia editat l’any 2020, i més tenint en compte que des de l’ens selvatà s’han anat incorporant nous serveis per donar resposta a les necessitats dels alcaldes i alcaldesses selvatans.

Pel que fa a l’estètica, la guia busca donar una imatge de modernitat i proximitat i de pertànyer al mateix temps que es viu amb una gamma de colors que no són plans i a través d’una tipografia que té un equilibri entre el pes del text i la foto. Així mateix, hi ha molta presència d'icones per afavorir una major visibilitat del contingut.

La guia, que s’ha editat des del Servei de Comunicació de l’ens selvatà, s’ha de veure com un instrument viu i dinàmic, que estarà sotmès a un seguiment i una evolució periòdics per tal d’atendre a les necessitats dels municipis selvatans.