Girona programa activitats al carrer per dinamitzar els eixos comercials

Gemma Geis valora positivament els espectacles que s'han fet en la programació de Nadal

Aquest Nadal l'àrea de Promoció Econòmica de Girona ha començat a programar concerts a la via pública i altres espectacles per tal de dinamitzar comercialment la ciutat en plena campanya comercial.

Això ha fet que el consistori congregués "més de 200 persones" al carrer de Santa Clara per escoltar la Jazz Music Band o que el barri de Sant Narcís s'omplís d'espectadors amb el "Poema de Nadal" de l'actor Martí Peraferrer.

La vicealcaldessa de Girona, Gemma Geis, assegura que aquesta és una fórmula que no havien utilitzat mai des de la seva àrea però que valoren molt positivament pel seu rendiment. Assegura que aquestes activitats tenen molts beneficis, entre ells el comercial, però també ajuden a "acostar la cultura a tots els públics", transmetre un entorn de seguretat i milloren la "qualitat de vida de les persones".

Per aquest motiu, Geis apunta que aquesta podria ser "la línia a seguir" en la dinamització comercial als diferents barris de Girona, més enllà de les festes de Nadal. Per la seva banda, els comerciants també haurien donat el vistiplau a la programació que s'ha fet per aquests dies.

La vicealcaldessa ha detallat que l'àrea es troba en un procés de "repensar" moltes de les accions que es feien per aconseguir millorar aquelles que no funcionen i mantenir les que sí que donen bons resultats.

Un altre dels exemples són les visites guiades a la ciutat. Aquestes festes s'han fet visites per comerços emblemàtics i ara el consistori està a l'espera de tenir els resultats de la visita per comprovar-ne el rendiment. De tota manera, la vicealcaldessa avisa que ja té "alguna visita guiada nova" en ment per oferir una "visió diferent" als visitants.

Propostes pels gironins

Així i tot, Gemma Geis manté que una de les prioritats en aquestes accions és que siguin "propostes pels gironins". En aquest sentit, la vicealcaldessa remarca que no vol oblidar "aquesta mirada de Girona al món" per atraure visitants estrangers però "sense renunciar a la manera de fer de la ciutat".

De cara al 2024 la intenció és mantenir aquestes accions. Per fer-ho, l'àrea de Promoció Econòmica compta amb un pressupost global de 3,6 milions d'euros. Aquests diners hauran de servir per dinamitzar la ciutat però també per altres accions previstes en el pressupost municipal.