L'Estat comença l'avaluació ambiental de l'estació del TAV a l'aeroport de Girona

La proposta implica allargar les vies de la instal·lació tècnica de la línia d'alta velocitat

Després de tancar el procés d'informació pública, el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha iniciat l'avaluació ambiental de l'estació del TAV que es projecta a l'aeroport de Girona. Es tracta d'una infraestructura que s'inclou en el Pla Director de l'aeroport de Girona amb l'objectiu de connectar els aeroports de Barcelona i Girona amb un tren d'alta velocitat que tindrà un trajecte de 40 minuts.

Això permetria guanyar en competitivitat entre les dues infraestructures aeroportuàries en un moment en què l'aeroport del Prat està arribant al límit de la capacitat operística i el de Girona està reactivant l'activitat.

El tràmit ambiental que inicia ara el Ministeri de Transports derivarà en la declaració d'impacte ambiental necessària per tancar l'estudi informatiu i avançar en el disseny de la nova estació. El projecte que planteja l'Estat és construir una estació del TAV en el terme municipal de Vilobí d'Onyar (Selva), a 600 metres de l'aeroport de Girona.

L'estudi planteja prolongar les vies de la instal·lació tècnica que hi ha actualment en el corredor d'alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa i la construcció d'un edifici en la situació més propera a l'aeroport.

Es tracta de la segona alternativa que es presentava a informació pública que l'estudi informatiu publicat a finals de març ja preveia com a "millor" opció. La connexió entre l'aeroport i l'estació de tren es farà amb una passarel·la per a vianants que uneix la terminal gironina amb el vestíbul de l'estació del TAV.