Reobren la circulació als camions de més de 30 tones pel viaducte de Sant Sadurní d'Osormort

Els transportistes es mostren satisfets amb la fi de les restriccions

Els vehicles pesants de més de trenta tones ja poden tornar a circular per la C-25 entre Sant Sadurní d'Osormort i Espinelves. Des d'aquest dissabte al migdia ja no es veia circular vehicles pel viaducte de Sant Sadurní d'Osormort a l'Eix Transversal on fins aleshores passaven els vehicles en direcció Vic-Lleida.

Així, els vehicles que van en direcció cap a Vic, un cop creuat el túnel del Buc, es troben amb el desviament per poder creuar el viaducte. Separats per una línia de cons i indicacions de reducció de velocitat, els conductors es trobaran amb aquesta situació quan passin per aquest punt fins que es determinin les patologies estructurals que afecten un dels dos viaductes (el construït als anys 90) i es facin les obres per arreglar-ho.

El director de la patronal gironina Asetrans, Jordi Esparreguera, s'ha mostrat satisfet amb la solució a què s'ha arribat per facilitar que els camions de gran tonatge puguin seguir circulant per l'Eix. "Hem acceptat que durant tres o quatre dies hi hagués restriccions per a camions per una causa sobrevinguda, però estem contents que en pocs dies s'hagi resolt".

Esparreguera ha explicat que l'Eix Transversal és un pas per a moltes rutes de transport i canviar-la, implicaria en alguns casos fer més quilòmetres i incrementar preus. "Poca alternativa més teníem", ha afegit el director de patronal. "Amb aquesta situació s'ha fet palès que hi ha una greu falta d'inversions a escala catalana, i a la província de Girona encara més". A més, no considera que l'AP7, una via "col·lapsada", pogués ser alternativa.  

Esparreguera també ha assenyalat que espera que la mesura que s'ha posat en marxa "s'hagi estudiat i aplicat amb seguretat". "No volem més perill a la carretera, ni per a nosaltres ni per als altres", ha dit. "La seguretat és un factor primordial. Els nostres conductors són els primers que volen anar per carreteres segures", ha ressaltat.

"Potser tornem a tenir un déjà-vu com quan l'Eix no estava desdoblat", ha apuntat Jordi Esparreguera sobre la possibilitat que el bypass causi més trànsit en aquest tram de l'Eix Transversal. "A la zona del viaducte hi ha desnivell i sabem que els camions amb el desnivell pateixen una mica", ha destacat. Amb tot, el director de la patronal gironina ha demanat paciència, "perquè tal com tenim les infraestructures aquesta era la solució".

Les obres per arreglar el viaducte, però, no començaran fins que els tècnics de la Generalitat determinin l'abast de la incidència i les actuacions a fer per a la seva reparació. En aquest sentit, Esparreguera ha demanat "celeritat" per poder definir els treballs a fer i que la via pugui recuperar la seva normalitat "al més aviat possible". De totes maneres, els transportistes es mostren preocupats pel termini de dotze mesos que es va marcar la Generalitat en un comunicat inicial i confien que el temps que hagin de durar les obres sigui menor.

Un cop aixecades les restriccions als camions pesants, amb aquesta actuació només quedaran afectats els transports especials amb una amplada superior als quatre metres en tots dos sentits de circulació. Aquests transports especials podran circular també pel tram, però requeriran d'un acompanyament especial per part dels agents de trànsit dels Mossos d'Esquadra.