Prohibeixen el pas de camions pel viaducte d'Osormort a l'Eix Transversal per perill d'esfondrament

S'ha detectat una "patologia estructural" durant una inspecció

La Generalitat ha detectat una "patologia estructural" al viaducte d'Osormort a l'Eix Transversal (carretera C-25) durant una inspecció i ha decidit prohibir el trànsit de camions per "motius de seguretat viària" entre Sant Sadurní d'Osormort i Arbúcies (Selva).

El viaducte es va construir als anys 90 i es troba a la calçada sentit Lleida. A banda de restringir el pas de camions, la resta de vehicles han de reduir la velocitat i només poden circular per un carril.

El Departament de Territori assegura que, "en els propers dies", es desviarà tot el trànsit per la calçada sentit Girona -que està desdoblada- i els camions ja podran tornar a circular. Els transportistes diuen que l'afectació és "molt important" i insten la Generalitat a donar-los "una alternativa".

El director de la patronal gironina Asetrans i secretari de la CETCAT (Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya), Jordi Esparreguera, explica que dilluns van rebre una comunicació on se'ls explicava que restringirien el pas de camions de 60 tones, però lamenta que "el dimarts vam rebre una nota rectificativa dient que la restricció era pels vehicles de 30 tones". "Això sí que afecta un volum molt important de vehicles de transport de mercaderies", exposa.

Esparreguera recorda que l'Eix Transversal és un lloc de pas per moltes rutes de transport i diu que la província de Girona "és una de les més restringides d'Europa amb una AP7 col·lapsada, el túnel de Bracons amb les seves pròpies restriccions i la variant d'Olot que ni hi és ni se l'espera". "Pels transportistes la carretera és el nostre lloc de treball", reivindica.

El director d'Asetrans entén que es tracta d'una situació "molt recent i sobrevinguda", però reclama més informació per part de la Generalitat sobre el tall i, sobretot, que es doni una "alternativa" als transportistes.

De fet, els transportistes veurien amb bons ulls la solució d'adaptar la calçada en sentit Girona perquè hi puguin passar els camions i, per tant, que hi hagi un carril de circulació per cada sentit. "L'única alternativa que veiem és fer aquest 'bypass' en aquest tram", exposa, tot afegint que "una limitació ens la podem permetre però una restricció no".

A més, Esparreguera explica que el Servei Català de Trànsit els va fer arribar un document on s'especifica que la mesura seria d'aplicació per a un "període mínim de 12 mesos". "12 mesos és un any de treball efectiu i això no ens ho podem permetre" conclou.