Temporada Alta tanca una edició de rècord amb 63.940 espectadors

El certamen anuncia que mantindrà l'aposta per internacionalitzar la producció catalana

Aquest diumenge el festival Temporada Alta va abaixar el teló de la 32a edició. Ho va fer aconseguint 63.940 espectadors, una xifra només superada l'any 2015 quan es va fer un espectacle de foc als carrer del Barri Vell i que va aplegar 30.000 espectadors de cop.

El director del festival, Salvador Sunyer, ha detallat que aquest 2023 ha estat l'any que més espectadors han tingut en sala, amb 51.840 i una ocupació del 90,6% de les places.

Sunyer ha posat l'accent en un dels espectacles que s'han estrenat aquesta tardor a Girona: 'Vudú'. La nova proposta d'Angélica Liddell va ser un èxit al Teatre de Salt (Gironès) i el director del festival assegura que serà una producció "que se'n parlarà molt no només espanyol, sinó també arreu del món".

De fet, el director del festival assegura que aquest és "l'espectacle més important que s'ha estrenat mai" en les 32 edicions que s'han fet del certamen d'arts escèniques.

'Vudú' és una de les 25 coproduccions que s'han fet des del Temporada Alta d'aquest any. De totes elles, 17 faran una gira nacional i 6 serà internacional. A totes elles, cal sumar-hi 40 coproduccions d'anys anteriors que encara fan gira. Això fa que Salvador Sunyer es mostri satisfet per la repercussió que tenen els muntatges amb el segell del festival i ha recordat que la "internacionalització de del que es fa a casa nostra" és un dels principals eixos del Temporada Alta.

Internacionalització

De cara a la pròxima edició, el director del festival ha avançat que mantindran aquesta aposta per mostrar l'escena catalana i també gironina. Per altra banda, l'estrena de la companyia britànica Complicité al festival ha deixat bon regust de boca als britànics.

Això fa que ja hi hagi noves propostes sobre la taula per portar més produccions angleses a les comarques gironines, tot i que Sunyer ho condiciona tot "als diners", ja que es tracta de produccions molt cares i cal estudiar a fons el risc que comporta.

Per altra banda, Salvador Sunyer no creu que el festival creixi en programació tot i els bons resultats que ha obtingut aquesta tardor. El director remarca que des de fa uns anys treballen eixos per "créixer en qualitat, però no en quantitat" i per això seguiran apostant per aquestes línies estratègiques.

Això implica més produccions i coproduccions internacionals, fomentar l'assistència de públic jove i escolar i mantenir la línia social que subvenciona entrades a persones sense recursos.

Sobre diners, per primera vegada el festival ha aconseguit que la venda d'entrades representi la principal font d'ingressos que té el Temporada Alta, amb un 26% del total. En segon lloc hi ha l'esponsorització i altres empreses privades, amb un 23% dels ingressos, i en tercer lloc hi ha l'ajuda de la Generalitat de Catalunya al festival. El pressupost d'aquest any arriba als 3,5 milions d'euros.

Foment de la programació familiar

Aquest any el festival ha estrenat una nova programació familiar. Sota el títol de PetiTA, el certamen i la banda d'El Pot Petit han organitzat una jornada infantil en el recinte de Fira de Girona amb tot d'espectacles familiars. Salvador Sunyer ha valorat molt positivament el funcionament d'aquesta nova línia i assegura que la seva intenció és repetir el format de cara a l'any vinent.

El director del Temporada Alta ha recordat que a Girona ja hi ha el Festivalot, un festival dedicat al públic infantil. Per això creu que "tothom té una funció determinada" i que en cap cas intenten fer la competència a aquesta iniciativa, sinó oferir "coses mai vistes" com ara espectacles de gran format. L'aposta es mantindrà en aquesta línia, a condició que trobin més propostes del festival per programar a Fira de Girona perquè sinó "econòmicament i a nivell de feina és inviable condicionar l'espai només per un dia".