Figueres i els consells de l'Alt i el Baix Empordà s'uneixen per la marca 'Empordà'

L'objectiu és potenciar els actius d'un territori administrativament separat en dues comarques

Posicionar l'Empordà com a destinació turística de primer ordre en base a la seva singularitat. Aquest és l'objectiu de la marca de territori 'Empordà', una iniciativa liderada per l'Ajuntament de Figueres, que amb la participació dels consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà, vol potenciar els actius d'un territori que tot i estar separat administrativament en dues comarques "comparteix un mateix sentiment".

Així, i amb la participació de la Universitat de Vic, la marca 'Empordà' vol explotar les singularitats d'aquest territori per atorgar-li "personalitat pròpia" en el context d'un món globalitzat i oferir d'aquesta manera un "plus de qualitat" als turistes que el visitin. La Casa Empordà de Figueres, el futur aparador dels productes agroalimentaris d'aquest territori, ha estat l'escenari escollit aquest dijous per donar el tret de sortida al que serà la creació de la marca territorial 'Empordà', una iniciativa impulsada per l'Ajuntament de Figueres, que amb el suport dels Consells Comarcals de l'Alt i el Baix Empordà, vol donar visibilitat als actius d'un territori dividit administrativament, l'Empordà, però que comparteix "potencialitats i sentiments".

La realització d'aquest estudi, a més, és una de les accions que inclou el pla d'actuacions Empordà 2013, acordat per les dues estructures de promoció turística dels consells comarcals de l'Alt i el Baix Empordà, com són la Comissió Turística en el cas del Baix Empordà i l'Associació Empordà Turisme en el cas de l'Alt Empordà. Totes dues entitats compten amb una gran representació del seus respectius territoris.

La Universitat de Vic, que té àmplia expertesa en el camp de la comunicació i el territori, i més concretament en marques de territori, serà l'encarregada d'elaborar l'estudi per tirar endavant el projecte. En aquest sentit, el rector d'aquesta universitat, Jordi Montaña, ha afirmat que "els territoris que no es singularitzen en un món globalitzat com el nostre perden identitat". Es per això, ha afegit, que és tant important que els "signes d'identitat que defineixen un territori" s'agrupin en una marca que els "personalitzi fortament" i que els diferenciï dels d'altres indrets.

En aquesta línia, el president del Consell Comarcal de l'Alt Empordà, Xavier Sanllehí, ha destacat que l'impuls a la marca 'Empordà' servirà per "unir esforços" en vies de treballar conjuntament en la potenciació dels actius del territori, "que són molt i variats", ha puntualitzat, i per deixar enrere la diferenciació entre Baix i Alt Empordà que el que ha fet ha estat "restar-nos força".

Del mateix parer ha estat el president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Català, que ha afegit que tot i els molts actius amb que compta el territori, "encara queda molta feina a fer" per fer-los tots visibles. En aquest sentit, Català ha assegurat que una bona oportunitat per fer visible la "singularitat" de l'Empordà és potenciar destinacions de segona i tercera línia d'interior que "és on es palpa més la seva essència".

De la seva banda, l'alcaldessa de Figueres, Marta Felip, ha assegurat que la capital altempordanesa continua treballant per ser "el gran aparador" d'aquest territori. Així, Felip ha destacat que la marca 'Empordà', junt amb la futura Casa Empordà, seran elements que serviran per "esprémer" totes les potencialitats d'un territori ric en paisatges, cultura i gastronomia, i que Figueres en serà l'eix vertebrador posant-los a l'abast de tots els visitants. Així, Felip ha qualificat l'acte d'aquest dijous com l'"inici d'un viatge que ens ha de portar a l'èxit com a territori i com a focus d'atracció de visitants".