Noel Alimentaria reuneix 21 proveïdors amb l’objectiu de reduir la petjada de carboni

companyia ha dut a terme aquesta trobada a la seva seu central ubicada a Sant Joan les Fonts

Noel, un dels grups d’alimentació de referència tant en l'àmbit nacional com internacional, ha reunit a la seva seu central ubicada a Sant Joan les Fonts (Garrotxa) als seus principals proveïdors per reflexionar plegats sobre la reducció de la petjada de carboni i reforçar vincles de manera propera i transparent.

Una trobada celebrada en el marc del pla d’acció derivat de l’estratègia de sostenibilitat de la companyia en la qual han participat 21 empreses d’àmbit nacional amb les que la companyia treballa i que ha reunit prop de 40 professionals.

 El director corporatiu de Comunicació i Sostenibilitat, Jordi Port, ha presentat el ‘Pla Estratègic de Sostenibilitat de Noel 2023-2025’, que contempla més de 150 accions  en els àmbits ambiental, social i de governança, que desenvoluparan en els propers tres anys, i en què l’impacte de la petjada de carboni hi té un pes rellevant.

“Els proveïdors de Noel són indispensables per implementar amb èxit la nostra estratègia de sostenibilitat i hem de vetllar junts per una cadena de valor sostenible i responsable amb l’entorn. Aquesta trobada ens permet estrènyer llaços i compartir reflexions de manera transparent per seguir avançant plegats en el camí cap a la descarbonització”, assegura Port.

En aquest sentit, Francesc Pou, tècnic mediambiental de Noel ha estat l’encarregat d’apropar a tots els proveïdors la importància de reduir les emissions contaminants i els ha ensenyat com calcular la seva pròpia petjada amb els eines disponibles per fer-ho. Per la seva banda, la directora de Canvi Climàtic d'Anthesis Lavola, partner de Noel, Cristina Bayés, ha dut a terme una ponència sobre l’estratègia Net Zero.

 La jornada ha finalitzat amb diferents tallers d'Impacte Positiu on han participat tots els convidats, per a posar en pràctica tot el coneixement explicat durant la jornada. La trobada ha permès posar en valor l’impacte de la cadena de proveïment de Noel i transmetre-ho a tots els seus col·laboradors, imprescindibles en el projecte de reducció de la seva petjada de carboni.