Lloret forma als seus restauradors per oferir aliments sans i sostenibles als infants

La formació treballa sota la marca "Little Foodies"

Lloret de Mar (Selva) continua desenvolupant la seva “Estratègia d’impuls a la gastronomia” i ha dut a terme una nova formació pel sector en l’àmbit de la restauració infantil bona, sana i sostenible, projecte que Lloret Turisme treballa sota la marca “Little Foodies”.

El taller ha tingut lloc al Palau de Congressos Olympic i ha comptat amb la participació de més d’una trentena de restauradors lloretencs. Durant aquesta formació teòrico-pràctica s’han treballat les bases d’una alimentació infantil saludable, la gestió dels al·lèrgens i l’adaptació dels plats, les estratègies per una cuina més sostenible de temporada i de proximitat i algunes de les mesures per evitar el malbaratament alimentari, així com eines i recursos per fer que els plats siguin més atractius pels infants.

Gran part de la formació s’ha desenvolupat des de la vessant pràctica a través d’una demostració culinària de la mà del cuiner de Fundació Alícia, Josep Lozano. A més, durant la formació també s’han exposat les bases i els criteris del segell Little Foodies, els requeriments que ha de complir l’establiment per obtenir-lo, i el procediment per a sol·licitar-lo.

Lloret Turisme va posar en marxa l’any 2018 “l’Estratègia d’impuls al sector de la gastronomia de Lloret de Mar” en col·laboració amb la Fundació Alícia i amb el suport del Gremi de Bars, Restaurants i Cafeteries i del Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar.

Durant aquest temps ha dut a terme diferents accions en les dues línies estratègiques del projecte: Salut i Identitat. En la línia de la salut, al 2019, va oferir tres formacions gratuïtes pels equips de cuina; dues sobre al·lèrgies i intoleràncies i una tercera sobre veganisme i vegetarianisme. La destinació compta actualment amb més de 15 establiments Sense Gluten acreditats per l’Associació Celíacs de Catalunya, que suposen 5.000 places hoteleres certificades, i 21 amb el segell AMED de l’Agència de la Salut Pública de Catalunya, en el foment de l’alimentació mediterrània. Pel que fa a la línia de la identitat, es va crear el receptari de La cuina dels americanos.

L’any passat, i donant continuïtat a la línia estratègica de salut, Lloret Turisme, de la mà de Fundació Alícia va llençar el segell familiar en restauració infantil bona, sana i sostenible “Little Foodies” i va atorgar el segell de certificació a un total de 19  establiments (14 hotels i 5  restaurants).

Aquesta certificació acredita que els establiments que han passat l’auditoria amb els criteris marcats per la Fundació Alícia, garanteixen una alimentació equilibrada i sana per als infants durant la seva estada de vacances.

Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, explica “El projecte ha tingut molt bona acceptació i ara iniciem una segona ronda d’auditories per a l’adhesió de nous establiments que s’allargarà fins Setmana Santa. La nostra voluntat és ampliar el nombre d’establiments de restauració adherits i que sigui una proposta que ciutadans i visitants trobin fàcilment als restaurants i establiments turístics de Lloret”.