Territori duplica les freqüències de l'L6 i l'L16 entre Girona i Sant Julià de Ramis

El Departament preveu augmentar un 30% els usuaris

La companyia gironina d’autocars Teisa i la Generalitat de Catalunya doblen la freqüència del servei que connecta les poblacions de Girona, Sarrià de Ter i Sant Julià de Ramis.

Reforcen la línia L6, que manté el seu recorregut original entre la zona de Correus i Vila-roja i Font de la Pólvora, al mateix temps que circularà pels barris gironins de Pont Major i Pedret cada 15 minuts passant per l’Institut Narcís Xifra.

També es crea una nova línia, la L16, que trenca el recorregut circular existent fins ara i permet unir Sarrià de Ter amb Sarrià de Dalt i Girona cada quart d’hora, i que arribarà fins al nucli de Montagut.

El nou servei, que es posarà en marxa el proper dilluns 13 de novembre, s’ha presentat aquest matí davant la parada de la L6 que hi ha a l’avinguda Ramon Folch de Girona.

La línia L6 manté intacte el recorregut lineal original que uneix l’Avinguda Ramon Folch amb els barris de Vila-roja i Font de la Pólvora, passant pel carrer del Carme, el Mercat del Lleó i la Plaça Catalunya, entre d’altres zones de la ciutat.

Un cop s’arriba a la parada de Correus, a partir de la setmana vinent el traçat deixarà de ser circular com fins ara i la L6 arribarà fins a Sant Julià de Ramis, a l’alçada de l’Hostal Les Claus, amb parades als barris gironins de Pedret i Pont Major, passant per l’Institut Narcís Xifra, i també a Sarrià de Ter, passant pel carrer Major. El recorregut a la inversa serà el mateix en sentit contrari i no ho farà per al costat oest del riu Ter (Hospital Josep Trueta). La seva freqüència de pas serà de 15 minuts.

L’altra principal novetat és la creació d’una nova línia, la L16, que connectarà la ciutat de Girona des de la zona de Correus amb Sant Julià de Ramis a partir d’un recorregut també lineal i no pas circular que passarà per l’Hospital Josep Trueta, Sarrià de Dalt i Sarrià de Ter. L’autobús farà el mateix camí de tornada, des de l’Hostal Les Claus fins al restaurant Argadà, a l’avinguda Ramon Folch de Girona. I donarà servei al barri de Montagut de Sant Julià de Ramis cada 30 minuts (un de cada dos serveis). La freqüència de sortida es doblarà respecte a l’actual, perquè sortirà un bus cada 15 minuts.

Entre ambdós serveis, L6 i L16, les localitats de Sant Julià i Sarrià de Ter disposaran de 8 autobusos per hora (aproximadament un vehicle cada 7 minuts) direcció cap a Girona. Aquesta és una millora molt substancial en la mobilitat en l’eix nord-centre de l’àrea metropolitana de Girona.

El punt de transbordament entre ambdues línies s’ha situat a l’Hostal Les Claus de Sant Julià de Ramis, el que possibilita la connexió entre les zones de Pont Major i Sarrià de Dalt, del que se’n beneficiaran, per exemple, els estudiants de l’Institut Narcís Xifra o els usuari del CAP de Sarrià de Ter. Alhora, aquest mateix escenari es converteix en el punt de regularització de la línia, que serveix perquè l’autobús s’esperi entre l’inici i el final d’un servei. Això ajudarà a descongestionar la parada de la zona de Correus de Girona.

Els dies feiners, de dilluns a divendres, la línia L6 iniciarà el seu primer servei a les 6:30 del matí a Sant Julià de Ramis, mentre que el primer autobús que surt des de Vila-roja, en l’altre sentit, ho farà a les 7:04h.

Hores idèntiques a les dels dissabtes feiners, però llavors la freqüència de pas és de mitja hora. En canvi, el primer autobús del dia a la línia L16 de dilluns a divendres començarà a les 7:20h també des de Sant Julià de Ramis, i el que es posarà en marxa des de Correus, a Girona, sortirà a les 7:40h. Els diumenges es manté el servei i la freqüència actual.

A l’acte hi han assistit Laia Cañigueral(Delegada Territorial del Govern de la Generalitat de Catalunya a Girona), Oriol Martori (Director General de Transports i Mobilitat), Sergi Albrich (Director dels Serveis Territorials del Departament de Territori a Girona), Cristina Andreu (3a Tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona), Isaac Ramió (Alcalde de Sarrià de Ter), Jordi Viñas (Alcalde de Salt) i Àlex Gilabert, Director de TEISA.

Oriol Martori, Director General de Transports i Mobilitat, ha explicat que “sempre és una alegria estendre la xarxa del transport públic per cohesionar el país. Amb aquests canvis oferim noves oportunitats pel territori i per a la ciutadania. Hem redefinit el servei i facilitem l’accés als centres educatius i assistencials. Esperem incrementar en un 30 per cent el nombre d’usuaris d’aquesta línia”.

Cristina Andreu, 3a Tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, ha celebrat la “cooperació entre la Generalitat i els municipis”, el que ha considerat com un punt clau “si el que volem una aposta clara per la mobilitat sostenible”. Ha afegit que “doblem la freqüència actual amb dos busos més i això significa que moltes persones trobaran més eficiència en el transport públic. Si el que volem és més sostenibilitat hi hem de creure i invertir. Aquest és un pas endavant per fer de Girona una ciutat més sostenible”.

Isaac Ramió, l’Alcalde de Sarrià de Ter, ha parlat de “millores molt importants que ens permetran estar connectats amb Girona cada 7 minuts i mig. Això ens fa estar molt contents, sobretot perquè hi haurà busos d’anada i tornada des de ben aviat al matí fins a ben tard. Per unir a tots els municipis el que necessitem és tenir una major eficiència i això també significa que podrem deixar el cotxe a casa”.

Àlex Gilabert, Director de TEISA, ha declarat que “la nova L16 suposa un reforç molt important del transport públic a la zona metropolitana nord, alhora que una millora per a les urbanitzacions de Sant Julià de Ramis, el nucli antic de Sarrià de Ter i Sarrià de Dalt i la seva connexió amb el centre de Girona i l’Hospital Trueta. La combinació amb la L6 possibilita disposar d’un servei de bus llançadora cada 7 o 8 minuts a l’entrada de Girona Nord”. Ha afegit que “el recorregut de la línia L6 segueix l’antiga N-II, agilitzant d’aquesta manera el servei per garantir la seva puntualitat”. També ha subratllat que “amb aquesta millora es dobla la freqüència de servei entre Sant Julià, Sarrià, Pont Major i l’avinguda Ramon Folch, augmentant la capacitat de la línia pels estudiants de l’Institut Narcís Xifra”.