La FOEG reconeix la tasca de tres empreses i una iniciativa cultural

El president de l'entitat va reclamar més reciprocitat i col·laboració a les administracions públiques

La FOEG va celebrar el dijous a la nit a la Sitja de Fornells de la Selva l'acte institucional de reconeixement a la trajectòria empresarial de la Fusteria Llaussàs, la Ballena Alegre, el Grup Padrosa i el Festival Vallviva.

En el seu parlament, el President de la FOEG, Ernest Plana, va expressar la preocupació per “una situació econòmica que es preveu inestable, i els problemes mundials que ens afecten cada vegada amb més rapidesa. Ens enfrontem a grans problemes i tensions, la crisi climàtica, una inflació incontrolada, problemes de subministraments bàsics”, va dir.

“L’Administració ens demana col·laborar: ser més sostenibles, inclusius i socials. Nosaltres entomem el repte, però ens agradaria trobar les mateixes ganes de col·laborar quan nosaltres li demanem ajuda i això no sempre és així” va reivindicar, explicant que fa anys que demanen suprimir entrebancs, burocràcia i normes, que dificulten molt ser emprenedor i empresari.

La FOEG, com a patronal gironina, té com a un dels objectius principals aportar informació i solucions sobre els temes que més preocupen a les empreses que representa, així com ser interlocutor amb les administracions públiques defensant les necessitats empresarials en bé del seu creixement i competitivitat, en favor de l’economia de Girona.

Un dels temes de més actualitat és la Responsabilitat Social Corporativa de les empreses per fer front a problemàtiques globals, com el canvi climàtic, la contribució a la comunitat, la transparència en la gestió i l'adopció de pràctiques comercials ètiques. En aquest marc s’ha volgut dedicar l’acte institucional a aquesta temàtica i posar sobre la taula les conclusions de taules rodones que la patronal ha organitzat per a l'ocasió.

Els responsables de les taules rodones: David Martí, vicepresident de la FOEG, i Xavier Soy, secretari de la patronal gironina, van presentar les conclusions d’aquests debats. “La inclusió laboral com a factor de competitivitat: experiències d’èxit” va ser la primera taula moderada per Martí, que va destacar de les conclusions extretes que “les empreses han de ser socialment responsables si volen ser més competitives” i que “el 80% de la discapacitat avui és sobrevinguda: malaltia, envelliment, accidents“.

La segona taula portava per títol  “el repte ser més competitius i més sostenibles; casos d’èxit” i tenia per objecte debatre sobre l’objectiu dotze dels ODS: Garantir models de consum i producció sostenibles i exposar als assistents tres casos empresarials d’èxit de les comarques gironines que tenen en compte aquest objectiu, entre altres,  i va ser conduïda per Soy.

Aquest va destacar “la producció i el consum sostenible és una oportunitat per les empreses, per millorar la seva competitivitat, per millorar els seus resultats econòmics però sobretot per crear entre tots plegats, també des del món empresarial, un futur sostenible i un i un impacte positiu en el planeta.”

A banda en l’acte es van lliurar els reconeixements a una empresa de llarg recorregut i a dos casos d’èxit, i un reconeixement especial RSC.

La fusteria Llaussàs de Flaçà va rebre el reconeixement com a empresa de llarg recorregut. Es tracta d’una empresa amb la vuitena generació de fusters al capdavant, que mantenen el local en la ubicació original, una empresa que manté viu un ofici essencial, i a més a més donar rellevància a que les petites empreses són tan importants per la FOEG, com les mitjanes i les grans.

Com a casos d’èxit la patronal va reconèixer el càmping La Ballena Alegre de Sant Pere Pescador per la seva aposta per la sostenibilitat ambiental, fet que en un moment de sequera i canvi climàtic és exemplar i ens serveix de model.

El segon reconeixement com a cas d’èxit  va ser per Grup Padrosa, que enguany celebra 100 anys d’història logística a l’Empordà, per haver estat pioners en tenir sempre els vehicles de darrera generació i en fer transport internacional des de Catalunya.

L’últim guardó de la nit va ser pel Festival Vallviva, un projecte que va néixer amb la finalitat de recaptar diners per a la investigació del càncer. La seva organització és totalment privada i compta amb el suport de 213 empreses. Cada any des de la merceria més petita d’Olot fins a empreses grans com Noel Alimentaria es bolquen en un Festival, que reuneix artistes de gran renom nacional i internacional.