L’Hospital de Blanes, millor hospital d’Espanya en avaluació sanitària basada en valor

En aquesta edició hi han participat 143 centres d'arreu de l'Estat

L’Hospital de Blanes (Selva) ha obtingut el primer premi en avaluació sanitària basada en el valor en la categoria d’hospitals comarcals i generals en la 5a edició dels Best Spanish Hospitals Awards.

Aquests guardons reconeixen l’excel·lència hospitalària mitjançant indicadors d’eficàcia, adequació i qualitat assistencial. En aquesta edició hi han participat un total de 143 hospitals, entre públics i privats, d’arreu de l’estat. El premi l’han recollit el director mèdic de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, Albert de Luis i Guillem Paluzie, Cap d’Informació i Documentació Assistencial.

El Dr. Paluzie sosté que és un “reconeixement molt important per a l’hospital i també a la feina que fan tots els professionals” i destaca que “és la primera vegada que realitzem una avaluació basada en valor a la Corporació, és a dir, tenint en compte la perspectiva dels pacients, els resultats obtinguts en salut, i també la visió dels professionals de medicina i infermeria que els han atès, i hem obtingut uns molts bons resultats.”

L’avaluació sanitària basada en valor s’ha afegit enguany com a nova categoria i se suma a les cinc restants: processos mèdics, quirúrgics, maternoinfantil, urgències i cost hospitalari. En aquest sentit, l’Hospital de Blanes ha estat el centre més ben valorat de la seva categoria, on hi han participat centres de tot l’estat.

En aquesta àrea s’han avaluat els PREMS i PROMS –recull l’experiència i els resultats reportats pels pacients en aspectes com l’atenció rebuda i la millora de salut percebuda– i també els costos de l’assistència sanitària. Precisament aquest conjunt d’indicadors de la visió per part del pacient permeten construir el valor en salut.

En aquesta avaluació sanitària basada en el valor s’han tingut en compte els resultats obtinguts en tres processos assistencials concrets: la insuficiència cardíaca, la pròtesi de maluc i de genoll.

Per poder aconseguir el valor en salut, es va realitzar una enquesta als pacients per recollir la informació de PREMS i PROMS i també una als professionals sanitaris implicats en l’atenció clínica d’aquests processos. A partir d’aquí es va dissenyar un indicador quantitatiu que va permetre realitzar la comparació amb la resta d’hospitals participants de la categoria.

Els premis han estat organitzats per la consultora Higia Benchmarking i la seva finalitat és potenciar la gestió clínica orientada a la millora continua dels hospitals d’aguts públics i privats. Els millors centres hospitalaris han rebut un diploma acreditatiu de la seva excel·lència.