Oscar Pierre Miquel, de 31 anys, fundador i President de Glovo, i el seu avi Amadeu Miquel, de 93 anys, actual president del Grup Miquel, van obrir la primera edició de Nissagues empresarials a la Cambra de Comerç de Girona, centrada en l’evolució de la distribució comercial. El cicle vol explorar el llegat empresarial familiar i l’adaptabilitat de les empreses en una conversa entre diferents generacions d’empresaris i empresàries, ja siguin pares/mares, fills/es, nets o altres familiars.
El Grup Miquel forma part d’una nissaga empresarial que va començar Pere Miquel Estela el 1925, amb un negoci de distribució majorista de fruites, verdures i exportació. Miquel Alimentació Grup, que aviat complirà 100 anys, està liderada actualment pel grup suís Coop i és la primera empresa en facturació i ocupació de les comarques gironines.
Amadeu Miquel, en la seva dilatada trajectòria empresarial, ha estat membre del comitè executiu de la Cambra de Comerç en diverses legislatures, durant les quals ha conegut i treballat amb destacats empresaris de la demarcació i del país.
Òscar Pierre Miquel va explicar durant la conversa, en la qual va fer gala d’una gran complicitat amb el seu avi, que va estudiar enginyeria aeronàutica a la Universitat The Georgia Institute of Technology d’Atlanta (Estats Units). Aquests estudis els va compaginar amb una estada de treball a Airbus, a Tolosa de Llenguadoc.
Amb l’experiència adquirida a Airbus es va adonar que la seva veritable passió era l’emprenedoria. “Avi, ara ja se què no vull fer. Vull ser emprenedor i tinc un projecte que vull engegar”, va confessar al seu avi. Amadeu Miquel es posava nerviós quan el seu net li deia que tenia clar que no volia fer res del que havia estudiat i fet fins llavors. Pierre va confessar: “Tinc una relació molt especial amb el meu avi, sempre m’explicava històries d’aquesta casa i m’emociona estar aquí a la Cambra amb ell”.
Al 2015, amb només 22 anys, Òscar Pierre va fundar Glovo, que continua sent el seu gran repte professional. L’empresa està present actualment a 26 països i 200 ciutats i, fa poc, van batre el rècord de comandes, amb prop d’un milió en un sol dia. Aquest rècord es va aconseguir entre totes les empreses de la multinacional Delivery Hero, que opera a nivell internacional i de la qual Glovo forma part.
Amadeu Miquel va explicar que el que més li va costar d’entendre era la base tecnològica del negoci del seu net i les constants ampliacions de capital. Pierre també va explicar que al seu avi el sorprenia la valoració de l’empresa, que al cap i a la fi era conseqüència de la expansió i de la ferma aposta d’empreses de capital risc, bancs i fons d’inversió. Aquestes inverteixen en Glovo perquè el que valoren és el futur creixement arreu del món.
Jaume Fàbrega va explicar que Nissagues empresarials vol “explorar l’expertesa de les antigues i les noves generacions, així com les seves influències i relacions mútues”. També va avançar que el recull d’aportacions del cicle que ara comença es convertirà en una publicació que pugui explicar “els èxits de les empreses gironines, la seva evolució, els processos de canvi i la transmissió dels llegats i els valors entre generacions”.
En aquesta sessió inaugural del cicle hi van assistir una quarantena de representants de diverses generacions de vint empreses familiars gironines que es van escollir per proximitat sectorial i dimensió amb Grup Miquel i Glovo, en un format íntim i proper.
Està prevista una nova sessió per a finals de novembre.