Figueres encarregarà l'avantprojecte per construir la ronda nord, valorada en 8,2 MEUR

La via tindrà un carril per sentit i ajudarà a descongestionar el trànsit al centre de la ciutat

Figueres (Alt Empordà) compta actualment amb una única ronda que connecta l'entrada des de Llançà per l'N-260 amb la part sud del municipi. Sobre el paper, però, n'hi ha dues més de projectades –a banda de l'ampliació de l'única executada fins al moment-: la nord i la oest.

La oest permetria connectar la zona de l'Olivar Gran fins al sector industrial sud i la nord, l'entrada de la ciutat des de Llança fins a l'avinguda Salvador Dalí en direcció la Jonquera.

L'anterior equip de govern valorava aquest tram en uns 2,8 MEUR, sense incloure-hi el túnel sota el castell que hauria de connectar amb l'estació del Tren d'Alta Velocitat (TAV). Aquesta part de l'obra seria competència de la Generalitat malgrat que fa anys que està sobre la taula.

Per l'actual govern municipal, la ronda nord és la més urgent. Per això, l'ajuntament va encarregar una memòria valorativa que xifra l'actuació en uns 8 MEUR. Ara, està previst encarregar l'avantprojecte per posar-hi fil a l'agulla.

La valoració contempla diverses actuacions. Entre elles, dues rotondes: una sobre la carretera C-252 i una altra per damunt de l'N-IIa, amb un cost d'uns 600.000 euros en total. La part més costosa és el traçat que discorre sobre camps de conreu (1,8 MEUR) i el traçat en sòl urbanitzable fins a la C-252 (1,4 MEUR). El drenatge del sòl urbanitzable costaria uns 1,2 MEUR més.

Una obra "necessària"

L'alcalde, Jordi Masquef, diu que es tracta d'una obra necessària per descongestionar el trànsit al centre de la ciutat però admet que el seu cost és molt elevat. "Ja hem parlat amb altres administracions, que ens han dit que hi participarien", assegura. Entre elles, la Diputació de Girona, amb qui ja han mantingut converses.