El 7è Notes al Parc de Girona clou amb més de 3.000 espectadors

El festival s'ha celebrat en diversos barris, parcs i places de la ciutat

El cicle de concerts “Notes al Parc”, que ha tingut lloc entre el 8 de juliol i el 23 d’agost en diferents barris, parcs i places de Girona, ha tancat la setena edició amb més de 3.000 espectadors. La iniciativa de l’Ajuntament de Girona, coorganitzada per l’Auditori de Girona i La Marfà – Centre de Creació Musical, s’ha consolidat com una de les cites estiuenques de la ciutat i ha portat la música en escenaris descentralitzats, apropant-la a nous públics i fomentant la cultura de proximitat.

“Estem molt contents amb aquesta setena edició de Notes al Parc i amb la bona acollida que novament ha tingut. Aquest cicle referma la nostra aposta per una cultura de proximitat i els 365 dies de l'any, inclosos els mesos d'estiu. La cultura no fa vacances”, ha afirmat el tinent d’alcaldia i regidor de Cultura de l’Ajuntament de Girona, Quim Ayats.

“Notes al Parc” ha omplert l’aforament en nou de les dotze propostes programades, tant de clàssica com de moderna. A més d’esdevenir un altaveu de la creació musical de les comarques gironines, enguany el cicle ha volgut accentuar l’obertura a nous públics  i formats.

Un exemple és l’espectacle ESTOP, la combinació de música i performance a càrrec de Cor de Teatre, que es va poder veure als carrers de Can Gibert del Pla i que va incloure la participació d’algunes persones integrants de cors i companyies del barri de Santa Eugènia. Un altre cas va ser l’actuació de la Jove Orquestra de les Comarques Gironines –que va interpretar la Simfonia Alpina, de R. Strauss- en una sessió matinal que va comptar amb l’assistència d’infants procedents dels casals d’estiu.

També cal destacar que, en un estiu especialment calorós com el d’aquest any, la plaça de les Botxes, gràcies a l’ombra dels plàtans centenaris de la Devesa, ha actuat com a refugi climàtic per a un públic cada cop més divers, ja que ha estat la seu dels concerts durant el mes d’agost.El cicle també ha apostat per la descentralització de la cultura amb actuacions a Torre Gironella, Vila-roja, Can Gibert del Pla i Les Pedreres, entre d’altres barris.

Una programació diversa i de qualitat

Després del recital del destacat pianista ucraïnès Roman Lopatynskyi, gràcies a la reedició de la col·laboració amb la Fundació Lluís Coromina de Banyoles i el Concurs Internacional de Música Maria Canals, i del concert de la parella formada per la soprano Tina Gorina i el pianista Stanislav Angelov, l’edició d’enguany ha finalitzat aquest dimecres 23 d’agost a la plaça de les Botxes amb l’actuació de la jove violoncel·lista gironina Mar Gimferrer i el pianista Marc Piqué, que han mostrat un recorregut per la música des del barroc fins a l’actualitat a la plaça de les Botxes.

Així mateix, el cicle també ha comptat amb la posada en escena de diversos projectes vinculats als programes de suport de La Marfà, com el concert de la Girona Jazz Project Big Band, orquestra resident del centre, o les ja mencionades actuacions de Cor de Teatre, dintre del cicle Escènit; del projecte Libérica Trio, i de Carola Ortiz, amb l’espectacle Cantareras.

Aquesta setena edició també ha comptat amb les propostes de clàssica de Duo Enxebre, Mar de Sang i la ja mencionada Jove Orquestra de les Comarques Gironines. En l’àmbit de la moderna, el cicle ha acollit les actuacions de Sara Terraza, que va presentar el seu primer disc en solitari Ja ploraré després, i el duet format per Arar, que va fusionar veus, corda i vent en un concert a la terrassa de l’Auditori, plena de gom a gom.