L’Espai Gironès incrementa un 4,3% les vendes aquest semestre respecte el 2022

Creixen els sectors de moda, restauració i l'afluència als cinemes

El centre comercial Espai Gironès de Salt, que aquest any ha celebrat els divuit anys, ha presentat les dades del balanç del primer semestre d’aquest 2023 on es constata la tendència a l’alça pel que fa al nombre de vendes i de visitants.

De gener a juny s’han dut a terme vendes als establiments del centre que sumen 63 milions d’euros (MEUR), un 4,3% més que les xifres del mateix període de 2022 i s’han comptabilitzat 2,85 milions de visitants, un 3% més que de gener a juny de l’any passat. El juliol ha continuat la tendència a l’alça, amb 570.000 visitants, un 3,5% més que el juliol de 2022.

Els sectors que més han crescut  durant aquest any són la moda (+8,2%) i la restauració (+10%). La afluència als cinemes també s’ha recuperat i s’arriba ja a les xifres anteriors a la pandèmia. Els Odeon Multicines han projectat estrenes importants com són Indiana Jones i el Dial del Destí, Barbie, Missió Impossible, Oppenheimer i Babylon, entre d’altres. Algunes sales s’han reformat.

El gerent de l’Espai Gironès, Pau Jordà, destaca la satisfacció a l’hora de valorar aquestes dades. “Després de l’etapa dura i complicada de la pandèmia i postpandèmia, les xifres  confirmen un cop més la trajectòria ascendent del centre i el consoliden com a referent al nostre territori”.

“Les dades són millors fins i tot que al 2019 per l’arribada d’establiments com Primark, que s’han sumat a la resta i fan que l’oferta comercial de l’Espai Gironès atregui un gran nombre de visitants”, destaca.

A més el gerent del centre subratlla que “estem especialment satisfets dels turistes que ha visitat el centre durant el juliol i esperem que aquesta tendència es mantingui i augmenti durant l’agost ja que el de recuperar totalment el visitant-turista era un dels objectius que ens vam fixar a començaments d’any”.

Actualment l’Espai Gironès acull a les seves instal·lacions uns 130 establiments, als que s’hi sumen l’hotel  i la gasolinera exterior.

Al voltant del 50% dels establiments són botigues de moda, i la resta són de complements, restauració i lleure, objectes per a la llar, botigues d’electrònica i de serveis.
L’Espai Gironès segueix un procés de renovació i d’adaptació constant. Recentment s’ha obert Parfois, amb bolsos, accessoris i moda de dona, i s’ha reformat Game, Bijou Brigitte i Burger King.

El centre comercial disposa de 40.000 metres quadrats de superfície de lloguer que està distribuïda en dues plantes i 2.500 places d’aparcament gratuïtes.
Pel que fa al tipus de visitant de l’Espai, es tracta d’un públic familiar que prové no només de les comarques gironines sinó també, en un percentatge important, del sud de França i de la província de Barcelona, a més del turisme estranger.