Madrenas denuncia que el projecte del TAV a l'aeroport de Girona avança a ''pas de tortuga''

La candidata de Junts aposta per aquesta infraestructura per impulsar la demarcació

Els candidats de Junts al Congrés i al Senat per la demarcació de Girona han visitat Santa Coloma de Farners i Vilobí d’Onyar (Selva), des d’on han posat l’accent de nou en la necessitat d’adequar l’aeroport de Girona-Costa Brava a les necessitats futures, amb una nova estació del TAV.

La cap de llista al Congrés, Marta Madrenas, ha remarcat que després de reunir-se aquests dies amb els principals actors empresarials i econòmics de la demarcació i recollir les seves inquietuds, “és una evidència que la dilatació en el temps d’aquest projecte en mans de l’Estat perjudica els interessos dels gironins i gironines”.

“Aquests dies de campanya hem posat el focus en infraestructures que afecten punts concrets del territori, com el tren o la N-II, incompliments flagrants per part dels diferents governs del PP o del PSOE des de fa anys. Doncs bé: l’aeroport té un gran impacte en el conjunt de les comarques gironines. L’estació del TAV a l’aeroport és una primera necessitat per impulsar i dinamitzar econòmicament el nostre territori”, ha apuntat Madrenas.

“Cada cert temps en tenim notícies, amb comptagotes, que ara es fa una passa o se’n fa mitja. La realitat és que avança a pas de tortuga i aquesta desídia i lentitud castiga les oportunitats i el dia a dia de les empreses, del flux universitari i del coneixement, i dels veïns de les nostres comarques”, ha assenyalat la candidata.

Madrenas també s’ha referit a la necessitat d’implantar, tal i com es fa arreu d'Europa, un model de gestió aeroportuària propi i descentralitzat, “fugint de la nefasta gestió que fa l’Estat”, que tingui un major impacte sobre l’economia i la població catalana, i que de forma sostenible, sigui capaç de potenciar els vols continentals i intercontinentals.

“El nou model aeroportuari ha d’establir polítiques tarifàries pròpies que afavoreixin una millor gestió comercial dels aeroports catalans”. “L’aeroport de Girona hauria de convertir-se en l’aeroport complementari del Prat. Actualment, només té 1,5 milions de passatgers, quan podria assumir-ne fins a 7 milions”,ha afegit la candidata.