Madrenas equipara els horaris de tren a Girona amb un Estat caduc

La candidata de Junts ha visitat avui Puigcerdà

En el tercer dia de campanya per a les eleccions del 23 de juliol, els candidats de Junts al Congrés i al Senat per la demarcació de Girona, Marta Madrenas, Joan Bagué i Albert Piñeira, i el secretari general del partit, Jordi Turull, han fet parada a Puigcerdà (Cerdanya), on la modernització de la línia de tren R3, que uneix Barcelona amb Vic, Ripoll i Puigcerdà, i que manté pràcticament els mateixos horaris i freqüències que quan es va posar en marxa, ara fa cent anys, és una reclamació persistent des de fa dècades.

El desdoblament del tram entre Barcelona i Vic, llargament reivindicat, arriba amb comptagotes i per fases que s’han dilatat en el temps, i permetria millorar la seguretat de la línia i augmentar les freqüències de trens, en un moment en què és necessari plantejar alternatives al vehicle privat, i facilitar una mobilitat i un turisme sostenible.

“Els veïns i veïnes de la Cerdanya que volen desplaçar-se a Barcelona amb la R3 tenen un trajecte de més de tres hores, pràcticament el mateix que fa un segle. Una línia de tren amb els mateixos horaris que fa cent anys és el millor exemple que patim un Estat caduc que no ens permet avançar i respondre a les necessitats i demandes dels ciutadans”, ha explicat Madrenas, que ha remarcat que és per això que les eleccions del 23-J “no van de dretes o d’esquerres, com insisteixen els qui volen polaritzar la campanya: van de progrés o de retrocés, de Catalunya o Espanya, de posar fi d’una vegada al maltractament i dèficit que patim els catalans i catalanes, dels gironins i gironines de totes les comarques, perquè ja n’hi ha prou”.

“Les dades ho certifiquen: la Cambra de Comerç publicava fa uns dies que  l’empresa estatal Adif només va invertir l’any 2021 2 de cada 10 euros que havia pressupostat. A Catalunya es fan fer 0 km nous pels 84 de Madrid, i es van executar un 35% dels pressupostos versus els 184% de Madrid.  La dreta i l’esquerra espanyoles tenen diferències en moltes coses. Però en el tracte a Catalunya acaben fent sempre el mateix”, ha indicat la candidata.

“La desinversió a la xarxa de ferrocarril castiga l’eficiència d’un servei clau per a la descarbonització del transport i afecta el dia a dia de les persones, que s’han de desplaçar per feina o estudis”, ha afegit Madrenas.