Banyoles organitza un govern amb set àrees i quatre tinències d'alcaldia

Els regidors mantindran el mateix sou que l'anterior mandat amb 54.000 euros anuals

El govern municipal de l’Ajuntament de Banyoles (Pla de l'Estany) s’organitzarà en aquest mandat al voltant de set grans àrees de gestió. L’Ajuntament ha ratificat aquest dilluns al ple el cartipàs del govern municipal per als propers quatre anys.

En la sessió extraordinària del ple municipal que s’ha celebrat aquest vespre s’ha donat compte de diferents decrets d’alcaldia per a l’organització del govern local. En aquest sentit, Jordi Congost serà el primer tinent d’alcalde; Ester Busquets, la segona; Miquel Cuenca, el tercer i Anna Tarafa, el quart.

Pel que fa al cartipàs municipal, el govern s’organitzarà a partir de set grans àrees de gestió. Jordi Congost encapçalarà l’àrea de Polítiques Territorials i Esports, a través de la qual es gestionarà Urbanisme i Activitats, Habitatge, Esports i Participació Ciutadana. Jordi Congost gestionarà les diferents àrees, mentre que la nova regidora Ariadna Llop se situarà al capdavant de Participació Ciutadana.

Ester Busquets encapçalarà l’àrea de Polítiques Socials, Educació i Joventut. La mateixa Ester Busquets s’ocuparà de les polítiques socials del consistori, mentre que la també nova regidora Nani Comalat s’encarregarà d’Educació, en aquest mandat, i Ariadna Llop portarà també Joventut.

Miquel Cuenca continuarà al capdavant de l’àrea de Cultura, Patrimoni Cultural i Festes, mentre que Anna Tarafa seguirà gestionant les polítiques de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme. Albert Tubert serà el responsable de l’Àrea de Polítiques Mediambientals i Gemma Feixas, de l’Àrea d’Economia, Recursos Humans i Administració. Dins aquesta àrea, se situarà la regidoria d’Administració i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) que encapçalarà el regidor Josep Maria Teixidor. Per últim, Jordi Carretero serà l’encarregat de l’Àrea de Polítiques de Seguretat Pública i Espai Públic.

L’alcalde, Miquel Noguer, ha destacat que es tracta d’un govern que “dona continuïtat a la línia traçada en els darrers mandats per encarar els grans projectes de ciutat”.

En el ple, s’han aprovat també la composició de les Comissions Informatives, els representants de la corporació en òrgans col·legits i l’establiment del règim de dedicació, retribucions, dietes i indemnitzacions dels membres de la corporació.

Sous de 54.000 euros anuals

Els regidors del govern local mantindran els sous que hi havia el mandat passat, en 54.000 euros anuals en funció de la seva dedicació. L'alcalde Miquel Noguer recorda que el topall legal és de 63.000 euros anuals però que el govern local ha decidit quedar-se "9.000 euros per sota" per responsabilitat. En aquest mandat hi haurà sis persones amb dedicació exclusiva, és a dir que cobraran els 54.000 euros anuals. Un dels regidors del govern tindrà una dedicació parcial al 60%, un al 50% i dos més al 30%. El sou d'aquests quatre regidors es calcula en funció de la dedicació que tinguin com a regidors.

Pel que fa a càrrecs de confiança, hi haurà el coordinador de patrimoni cultural, tot i que Noguer ha destacat que tenen la intenció de crear la plaça de treballador públic perquè té un perfil molt tècnic. Amb això volen acabar amb "20 anys d'eventualitat" d'aquest càrrec.

També hi haurà un adjunt d'alcaldia per fer suport administratiu i aquest mandat crearan una plaça d'assessor per a serveis socials. Noguer ha destacat que la intenció també és convocar una plaça pública per aquesta feina, perquè volen que tingui un perfil molt tècnic. L'alcalde ha recordat que tot i així, només tindran tres càrrecs malgrat que el límit legal és de set. A més, ha insistit que "la voluntat és treure'n dos" perquè passin al cos de funcionariat.

Pel que fa als regidors que cobren per assistència, aquest mandat cobraran 300 euros per plenari. Si bé el mandat anterior en van ser 250, aquest 2023 s'ha apostat per augmentar 50 euros la dotació. Malgrat tot, no es preveu canviar la partida en els propers quatre anys, igual que en l'anterior mandat.