L'Agència Tributària de Catalunya engega l'atenció presencial de la campanya de la renda i patrimoni

La secretària d'Hisenda i presidenta de l'ATC ha visitat les instal·lacions de Figueres

Tret de sortida al servei de cita prèvia a les oficines de l'ATC de Catalunya. Acompanyada el director de l'ATC, Eduard Vilà, la secretària d'Hisenda i presidenta de l'ATC, Marta Espasa ha visitat les instal·lacions que l'agència té a Figueres (Alt Empordà) des d'on ha anunciat que els contribuents que vulguin ser atesos de manera presencial i gratuïta a les oficines de l'ATC de l'1 al 30 de juny, poden trucar a partir de dijous al telèfon 901 22 33 44 per reservar dia i hora.

Pel que fa a la declaració de l'impost sobre el patrimoni, també poden demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l'ATC o del telèfon 012 per ser atesos a les oficines centrals de l'agència i a les delegacions territorials de Girona, Lleida i Tarragona entre el 12 i el 23 de juny.

"Per sisè any consecutiu, l'Agència prestarà el servei d’atenció presencial, amb personal i estructura propis, des de les oficines que l’ATC té repartides per tot Catalunya", ha destacat Espasa.

En aquest sentit, ha dit que han fet un programa de formació i que tenen el personal perfectament qualificat per oferir el servei amb "totes les garanties". En relació a això, ha dit que és una "manera d'exercir al màxim les nostres competències i un pas més per enfortir el coneixement que l'ATC té d’aquest impost", la quota autonòmica del qual representa prop de la meitat dels ingressos tributaris de la Generalitat.

Des que va començar la campanya de la renda el passat 3 de maig i fins al dia 19, les oficines de l'ATC ja han atès 2.128 persones per telèfon. D'aquestes, 515 han estat a les comarques gironines. I durant la campanya de la renda de l'any passat, les oficines gironines van assessorar un total de 3.367 persones, 446 de les quals van passar per la de Figueres.

D'altra banda, la secretària d'Hisenda ha subratllat "l'alt grau de satisfacció" que manifesten els contribuents respecte a l'atenció rebuda per part del personal de l’Agència, que se situa al voltant del 97%.