El PSC de Girona vol reformar novament el carrer de la Creu i el carril bici de Lluís Pericot

Sílvia Paneque es compromet a fer-ho durant els primers 100 dies de mandat

La candidata del PSC a l’alcaldia de Girona, Sílvia Paneque, ha assegurat avui que és "indispensable resoldre la mala reforma del carrer de la Creu per solucionar els problemes de seguretat que presenta i perquè aquest espai de la ciutat es pugui presentar com un exemple d’urbanisme sostenible i un referent en la distribució de l’espai circulatori entre vianants, formes de mobilitat personal i vehicles de motor".

Paneque s’ha compromès de nou a remodelar el carrer de la Creu, iniciant durant els cent primers dies de mandat, si és alcaldessa, les primeres accions necessàries per fer-ho. "Ja ho he dit diverses vegades: aquesta reforma no agrada als veïns, ha fet baixar la caixa dels comerciants i presenta problemes de seguretat, de manera que, si soc alcaldessa, la primera cosa que farem serà remodelar el carrer de la Creu per alliberar-lo de l’atapeïment al qual l’ha condemnat aquesta reforma sense sentit", ha dit.

La socialista ha explicat que la reforma inclouria un replantejament del carril bici del carrer de la Creu, i que aquest no seria l’únic carril bici que s’hauria de remodelar, ja que també s’ha de replantejar el de l’avinguda Lluís Pericot, traslladant el vial per a bicicletes a l’espai central de les illetes.

"És necessari actuar amb consens amb els veïns. A Girona, aquests anys no hi ha hagut cap reforma ambiciosa d’urbanisme i és francament decebedor que en els dos casos la solució no ha agradat a molta gent de Girona". La candidata a l’alcaldia admet que hi ha d’haver "circuits clarament separats entre vianants i bicicletes o patinets". Així, "les illes de l’avinguda Lluís Pericot tenen prou espai per presentar la possibilitat que hi hagi el carril bici i sigui més segur que el que hi ha ara en un lateral de la carretera".

El model de mobilitat en bicicleta i en vehicle elèctric de Paneque és que els anomenats carril-bici han de ser a la calçada i no sobre la vorera. D’aquesta manera, defensa que "el cas de l’Avinguda Lluís Pericot és l’excepció que confirma la regla". L’alcaldable entén que Girona ha de construir un circuit tancat de carril-bici, que garanteixi la seguretat de tothom i "sigui especialment protector amb els vianants". Això, segons ha explicat, fa recomanable que els carrils-bici siguin a la calçada, però l’excepció és Lluís Pericot, perquè "les grans illes entremig de les calçades ho permeten".