Platja d'Aro finalitza la remodelació de l'aparcament de la plaça d'Europa amb 1.050 places

Saba hi ha invertit 2 MEUR amb ampliació de concessió fins al 2046

L’empresa Saba, concessionària de l’aparcament de la Plaça d’Europa de Platja d’Aro (Baix Empordà), a l’entorn del Palau d’Esports i Congressos i l’Ajuntament ha presentat la remodelació de l’equipament que havien acordat ara fa un any.

La gestora hi ha invertit gairebé 2 milions d’euros (MEUR) per convertir la instal·lació en un aparcament de referència a la Costa Brava, amb innovacions tecnològiques i la remodelació general d’un espai de 35.000 m2 i 1.050 places (750 en superfície i 300 en soterrani). Una acció que es reequilibra amb un ampliació la concessió en 15 anys, de 2031 fins al 2046. L’acord també inclou un increment de 21 cèntim/hora per a la tarifa d’estiu (de l’1 de juny al 30 de setembre), però es mantenen els avantatges vigents per a residents i visitants ocasionals: 24 hores d’aparcament gratuït per als primers i els 30 primers minuts lliures per a tothom.

L’acció s’emmarca en el context d’un projecte més ampli de millora del tot l’entorn de l’aparcament, com preveu el Pla de Comerç, i que també s’està executant en paral·lel amb les obres de reforma l’Av. Doctor Fleming per convertir-la en un espai prioritari per passejar-hi o fer-hi estades a les terrasses dels establiments de restauració, que connecti de manera natural l’aparcament amb la zona comercial del nucli urbà de Platja d’Aro, que s’inicia a les galeries.

Les obres a la Plaça d’Europa s’han desenvolupat per fases o per zones i per tant sempre s’ha mantingut la possibilitat d’aparcar-hi. D’aquesta manera s’ha minimitzant l’impacte sobre els usuaris i alhora s’ha respectat al màxim la seva usabilitat en dates assenyales com Setmana Santa, estiu o Nadal.

Un primer gruix d’accions van ser la redefinició i la millora dels accessos i sortides per a un major flux en temporada alta: s’han anul·lat les entrades i sortides de l’Av. Doctor Fleming -només es manté una sortida al sud de l’aparcament per als vehicles procedents de la planta subterrània-; alhora que s’ha potencia l’entrada i sortida per l’Av. Juli Garreta, i es mantenen les entrades i sortida per Av. de Castell d’Aro.

En totes s’hi ha instal·lat un nou sistema de control amb reconeixement de matrícules dels vehicles (QR, App, Productes i VIA T). El segon grup d’intervencions han estat les obres exteriors: reforç de la senyalització i millora de la il·luminació amb tecnologia LED; reparació i pavimentació de tot de l’aparcament en superfície i reposició de la totes les jardineres (canvi dels antics elements de formigó per nous d’acer) i un nou col·lector d’aigües pluvials per evitar acumulacions d’aigua en dies de pluja. També s’ha reordenat la circulació interior amb pintura horitzontal, i s’ha millora l’accés i mobilitat dels vianants i s’han localitzat millor i prioritzat les places per a persones amb mobilitat reduïda (PMR).

També s’ha crea una àrea d’aparcament per a 20 bicicletes (a la zona subterrània amb tancament perquè sigui més segura), 10 places per a la càrrega de vehicles elèctrics -la zona més àmplia del municipi per aquest objectiu- (8 en superfície i 2 al soterrani); i la instal·lació estarà preparada per ampliar amb facilitat el nombre de places a futur (carregadors semi ràpids amb potències entre 7,4 i 22 kWh, que cobreixen les necessitats i requeriments dels nous models de vehicles elèctrics). Alhora, els abonats poden contractar el ParkElectric amb un carregador exclusiu i 160 KWh al mes.

Darrerament en relació a l’eficiència energètica, tot l’enllumenat exterior ha estat substituït per tecnologia LED; i s’han instal·lart 240 m2 de plaques fotovoltaiques a la marquesina de vianants exterior amb transformadors i acumuladors d’energia elèctrica, per al consum dels carregadors de vehicles elèctrics i amb l’excedent alimentar diversos sistemes operatius pel propi aparcament.