Girona apropa la cultura, la ciència i la tecnologia en cinc centres d'alta complexitat

El projecte arribarà a 600 infants i joves aquest curs escolar a través del programa Nexes

L’Ajuntament de Girona ha impulsat una iniciativa per incrementar i millorar les oportunitats educatives de l’alumnat dels centres educatius d’alta i màxima complexitat de la ciutat. A través del programa Nexes, el consistori busca apropar la cultura, les arts, la ciència i les tecnologies als infants i jovent, aprofitant els recursos i equipaments culturals i municipals de Girona. Aquest matí, el regidor d’Educació, Infància i Esports de l’Ajuntament, Àdam Bertran, i la tècnica d’Educació Pili Buil han presentat la iniciativa.

En el marc del Nexes, diverses escoles de primària i secundària ja col·laboren amb un total de quatre equipaments de la ciutat per enfortir el projecte educatiu del centre, generant oportunitats educatives que ajudin a millorar l’èxit educatiu.

De moment, hi participen les escoles Santa Eugènia i Carme Auguet, i els instituts Santa Eugènia i Narcís Xifra i Masmitjà, que treballen respectivament amb els projectes “Montsalvatge”, de l’Escola Municipal de Música; “Diguem-li Paraigües”, del Bòlit. Centre d’Art Contemporani de Girona, i “Escola Planter” i “MapadeBall”, del Teatre Municipal de Girona. A més, properament s’iniciarà el projecte “Fem Cinema”, del Museu del Cinema, que farà equip amb l’Escola Josep Dalmau i Carles.

Cada proposta proporciona als infants i jovent competències diferents. El projecte “Montsalvatge” ofereix l’oportunitat a l’alumnat de formar part d’un grup instrumental i aprendre a tocar un instrument i cant coral; “Escola Planter” és un projecte de mediació cultural que compta amb un grup d’artistes a l’aula dirigits per Mercè Vila Godoy; “MapadeBall” és un projecte de pràctica artística creat pel Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals i el Mercat de les Flors de Barcelona, que promou el coneixement del llenguatge del moviment i de la dansa contemporània, enguany sobre la partitura del coreògraf Pere Faura, i “Diguem-li Paraigües” és una proposta de mediació cultural amb els artistes Roc Domingo i Marta Chust.

“Més enllà de l’objectiu principal, Nexes vol fer arribar les sinergies de col·laboració i reconeixement establertes fora del centre educatiu, crear nous entorns d’aprenentatge d’experiències i familiaritzar l’alumnat amb la vida cultural de la ciutat.

Aquest curs 2022-2023 gaudeixen directament dels projectes prop de 600 infants i joves, tot i que l’objectiu de Nexes és impactar tot l’alumnat dels centres educatius que hi participen i obrir-ho a altres escoles i equipaments”, ha destacat el regidor d’Educació, Infància i Esports, Àdam Bertran.

El programa Nexes forma part d’una mesura del Pla d’Equitat Educativa de Girona que s’impulsa des de l’Ajuntament de Girona i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Concretament, a l’acció “Projecte de centre educatiu, organització i funcionament. Desenvolupament d'accions per fomentar, especialment en els centres de màxima complexitat, projectes d’innovació que afavoreixin la cohesió social, l’èxit educatiu i la igualtat d’oportunitats”.