L'Empordanesa Gelati Dino obrirà botiga a Perpinyà i una segona a Doha

Per aquest 2023 té programat inaugurar fins a set establiments nous

L’empresa de gelats artesans italians Gelati Dino, amb seu a Empuriabrava (Alt Empordà), té la voluntat d’inaugurar set establiments nous durant el 2023 i dos d’ells es posaran en marxa a partir d’aquest proper mes d’abril.

Les primeres obertures confirmades són les de dues gelateries ubicades a Perpinyà (França) i a Doha (Qatar). Aquestes dues franquícies generaran set llocs de treball. Es manté la línia de l’any passat, quan van entrar en funcionament quatre establiments, i la voluntat a curt i mig termini és la de continuar amb aquesta tendència desenvolupant nous projectes a Espanya i també a d’altres països.

La botiga de Perpinyà estarà situada al número 66 de l’avinguda Sébastien Vauban i constarà d’un local de 80 metres quadrats, amb terrassa. Ocuparà el lloc d’una antiga botiga de roba i donarà treball a quatre persones. Stefano Rosso, director de marca i tercera generació del negoci, en fa una valoració: “És la segona vegada que entrem a França, on hi treballem des de fa molts anys només amb la marca B2B. Ara ens hi posem amb molta més força i experiència. Hem estat sempre molt previnguts perquè entrar a nous països mai és una tasca senzilla, tot i que hem trobat un franquiciat molt compromès, el que ens ha permès encarar aquest nou repte amb molta confiança”.

Gelati Dino va obrir la seva primera botiga a Qatar el passat desembre i pocs mesos després hi posarà en marxa un segon establiment amb el mateix franquiciat amb el qual va iniciar el local situat a l’Old Doha Port – Mina District. Es tracta d’un quiosc al Doha Mall Festival de 12 metres quadrats que generarà tres llocs de treball. La marca reforça la seva presència a l’Àsia, on hi va entrar després d’associar-se amb Harvest International Trading.

La “bona acollida del públic qatarí”, segons Stefano Rosso, ha sigut suficient motiu per aventurar-se a tirar endavant una altra gelateria en aquest mateix país. “Les vendes s’han mantingut estables tot i haver passat un hivern molt fred i la davallada del turisme després de la disputa del Mundial de futbol a finals de la tardor. Els inicis a Qatar són molt prometedors, s’està valorant molt el nostre producte i la nostra manera de fer les coses”, afegeix. 

Noves obertures nacionals i internacionals

L’empresa empordanesa s’ha fixat com a objectiu obrir cinc gelateries més durant aquest 2023 i està desenvolupant projectes a Madrid i a la província de Tarragona, tot i que també està previst inaugurar nous establiments a l’estranger. Enric Bofill, director d’expansió i desenvolupament, explica que “estem molt contents de com creixem perquè ho estem fent de manera ordenada i valorant amb encert cadascun dels projectes que portem a terme, sempre buscant la rendibilitat dels nous punts de venda”.

Afirma que les obertures del 2022 (Madrid, Esplugues de Llobregat, Tossa de Mar i Doha) van ser “positives” sobretot tenint en compte que “durant la primera part de l’any encara estàvem condicionats per les afectacions del coronavirus” i subratlla que el 2023 és un “any especial” perquè “celebrem el 45è aniversari de trajectòria de l’empresa”.

Bofill parla d’una tendència a l’alça del públic cap al gelat i les gelateries, un punt “molt positiu per a nosaltres i per al nostre sector”, afegint que “tenim una proposta de valor que agrada molt i per això la volem fer arribar a més llocs”. “Gelati Dino no només és un gelat, sinó que som especialistes perquè a les nostres botigues hi sumem d’altres productes relacionats i de producció pròpia que ens ajuden a fer un negoci amb encara més volum i major estabilitat de venda”, conclou.