Els radars rotatius de Girona no recullen les matrícules dels infractors

L'Ajuntament rescindeix el contracte amb l'empresa que havia de programar-los

Els radars rotatius que Girona té instal·lats en tres punts de la ciutat han deixat de ser operatius després que l'Ajuntament ha decidit rescindir el contracte amb l'empresa que havia de programar-los per a poder fer la lectura automàtica de la matricula dels infractors.

La decisió, que s'ha pres a través de la Junta de Govern Local, s'ha materialitzat després que el consistori havia requerit a l'adjudicatària que finalitzés amb els treballs que se li havien encarregat però aquesta no ho va fer mai, malgrat hi havia una sentència judicial que els obligava.

Amb tot això, no està previst que properament s'iniciï un nou procediment de licitació mitjançant concurs, per la qual cosa les caixes ubicades a l'Avinguda Lluís Pericot, el pont de Fontajau i el carrer de Barcelona, seguiran instal·lades però no recolliran automàticament les matrícules segons ha informat Diari de Girona.

Tanmateix això no significa que puntualment no es multi als conductors, ja que des de la Policia Municipal poden apuntar-se manualment la matrícula de les persones que superen el límit de velocitat en aquests punts, però això implicaria tenir un agent destinat a aquesta funció durant tot el dia.

Aquestes tres caixes es van posar en funcionament el novembre del 2017 després d'observar que en aquests indrets el 20% dels conductors superaven el límit permès. "Hem triat aquests punts perquè la causa de la sinistralitat és l'excés de velocitat", recordava l'aleshores regidor de Mobilitat, Joan Alcalà.

Per això, el consistori justificava aquestes ubicacions per al radar i no d'altres com el Passeig d'Olot o la Gran Via Jaume I on sí que hi ha accidents però no com a conseqüència de la velocitat. Aquest model serveix, segons el regidor, per "castigar" exclusivament a qui comet infraccions. Per aquesta raó, Alcalà explicava que havíen descartat instal·lar elements fixos com reductors o ressalts perquè aquests afecten tant "a qui respecta els límits i a qui no".

Aleshores es parlava d'instal·lar una quarta caixa a la zona de Campdorà, on molts vehicles superen els 80 km/h però assegurava que seria un procès "llarg" per diverses traves a nivell "tècnic" i "burocràtiques" amb la Generalitat. De fet, a dia d'avui no s'ha instal·lat i tampoc està previst que es faci.