Adjudiquen la redacció del projecte de la variant de Vilafant i la nova sortida de l'AP-7 a Figueres

El concurs l'ha guanyat l'empresa Eptisa per un import de 524.901 euros

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha adjudicat per 524.901 euros (IVA inclòs) el lot d'un contracte de serveis per a la redacció de diversos projectes de remodelació i construcció d'enllaços a les autopistes, en aquest cas, el que suposarà una nova variant a Vilafant (Alt Empordà) i una nova sortida de l'autopista AP-7 a tocar l'estació del Tren d'Alta Velocitat (TAV) Figueres - Vilafant.

L'empresa adjudicatària, Eptisa Servicios de Ingeniería, S.L, ha estat l'escollida després de presentar l'oferta amb el preu més baix, que estava fixat amb un màxim de licitació de 749.323,96 euros (IVA inclòs).

Ara la constructora té un termini de dos anys per a la redacció del projecte que posteriorment haurà de ser licitat, per la qual cosa es calcula que l'inici de les obres no serà abans del 2026. Els treballs de construcció de la futura variant, que portarà les sigles GI-3830 i la nova sortida d'autopista es calcula que tindran un cost aproximat de 16,9 milions d'euros (MEUR).

La construcció d'aquestes infraestructures ve motivada per la problemàtica de l'AP-7 a l'entorn de Figueres, on s'ha detectat la necessitat d'executar un nou enllaç a l'autopista en el tram anomenat Figueres Centre que permetrà l'accés directe a Figueres i Vilafant que ara s'accedeix per l'N-260.

Aquest nou enllaç estaria format per una calçada anul·lar damunt l'AP-7 i dels quatre ramals d'entrada i sortida des de i cap a l'autopista. A més d'això, per tal de no fer més palès la problemàtica de la travessia urbana de Vilafant per on discorre l'N-260, es farà una variant d'aproximadament dos quilòmetres que connectaria amb l'AP-7 al nou enllaç proper a l'estació del TAV.

Per la travessia urbana de l'N-260 a Vilafant es va calcular el 2019 que cada dia suportava una mitjana d'11.436 vehicles que s'ha vist reduït en un 40% després de l'eliminació dels peatges a l'autopista. Tanmateix, l'estudi del ministeri aconsella l'execució de la variant perquè el volum de vehicles segueix essent important. La futura variant ja està prevista en el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) de Vilafant.