Més de 13,2 milions de passatgers utilitzen la línia d'alta velocitat a Girona i Figueres en deu anys

Es calcula que s'han evitat 161.100 tones de CO2 si aquests viatgers haguessin utilitzat el cotxe

Renfe fa transportat 13,2 milions de passatgers en els trens d'alta velocitat a Girona i Figueres (Alt Empordà) en els deu anys de funcionament. Aquest dilluns es compleix la primera dècada de la inauguració de les dues estacions gironines.

Això ha suposat la reducció de circulació de 8,8 milions de cotxes i es calcula que s'han estalviat 161.100 tones d'emissions de CO2 si aquests passatgers haguessin fet servir el cotxe per moure's. Un dels èxits d'aquesta línia és el servei Avant que ofereix la companyia espanyola entre Figueres, Girona i Barcelona.

Des que SNCF opera en el corredor entre Barcelona i París en solitari sense Renfe, l'empresa espanyola ha reforçat el servei Avant incrementant un 15% les places que hi havia el 2019. A més, Renfe ha programat dos nous combois Avant, un en direcció Figueres a les nou del matí i a primera hora de la tarda en sentit contrari.