Consum obre un expedient a la Clínica Bofill per no tenir un telèfon gratuït d'atenció

FACUA ha denunciat el centre juntament amb 145 hospitals més

L'Agència Catalana del Consum ha incoat un expedient sancionador contra la Clínica Bofill, que té quatre centres a les comarques gironines, per no disposar d'un telèfon gratuït d'atenció als consumidors.

L'obertura de l'expedient arriba després que FACUA-Consumidors en Acció denunciés la clínica juntament amb 145 hospitals i altres centres el mes de març, en el marc de la seva campanya contra empreses de serveis de caràcter bàsic d'interès general que no tenen línies sense cost malgrat que la legislació els obliga a disposar-ne.

FACUA denuncia que malgrat la denúncia, la clínica encara no ha modificat la seva pàgina web per oferir telèfons d'atenció gratuïts i disposa de diverses línies amb prefix 972, que tenen cost. D'altra banda, al desembre l'associació va ser un nou anàlisi sobre els hospitals i clíniques denunciats i va constatar que 28 dels 146 centres havien modificat les seves pàgines web per afegir-hi numeracions gratuïtes.

L'associació recorda que la llei les obliga a disposar d'aquest servei des de desembre del 2020 i que els consumidors que es vegin obligats a trucar-hi a través de numeracions amb cost podran reclamar-ne l'abonament.