Tossa de Mar dissenya un Pla de Mobilitat que aplicarà fins el 2027

Durant sis anys se seguiran un seguit de línies estratègiques

L’Ajuntament de Tossa de Mar (Selva) ha aprovat un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, que estarà vigent fins l’any 2027, amb l’objectiu d’adoptar les mesures necessàries per tal de definir un model de mobilitat d’acord amb el caràcter de vila mediterrània i oberta a l’espai públic.

La missió del sistema de mobilitat és contribuir a assolir els objectius que les persones utilitzin els modes de transport més sostenibles possibles per cada desplaçament per contribuir a la qualitat del medi ambient.

Per assolir aquesta missió, durant els propers sis anys de vigència, es seguiran un seguit de línies estratègiques que es resumeixen en afavorir les condicions per a la mobilitat dels vianants destinant major superfície d'espai públic i amb millor qualitat (en termes d'accessibilitat i seguretat) per a la realització dels desplaçaments a peu.

També es vol fomentar la participació de la bicicleta en el conjunt de mitjans de transport d'ús habitual, tot creant les condicions d’itineraris, de gestió del trànsit i d'educació viària necessàries per promoure'n la utilització.

Pretenen promoure la utilització del transport públic, fomentar un ús racional del vehicle privat, adaptar estratègies d’aparcament a les noves realitats de mobilitat, millorar la seguretat viària i el civisme entre els usuaris dels diferents models de transport i, finalment, donar a conèixer i conscienciar a la ciutadania de la despesa energètica i l’impacte ambiental que provoquen quan es mouen, especialment en la salut pública i el canvi climàtic.

En aquest sentit, entre les actuacions que es recomanen, destaca que caldria adaptar més passos de vianants a persones amb mobilitat reduïda; ampliar l’amplada d’algunes voreres del municipi; convertir l’Avinguda Costa Brava en un eix per a vianants, com els carrers Pou de la Vila o La Guàrdia, sempre d’acord amb les parts implicades; pacificar l’accés de trànsit a l’Avinguda Sant Raimon de Penyafort o Avinguda del Pelegrí, lloc on ja s’ha fet; adequar una vorera-bici a l’Avinguda Puerto Rico; ampliar la comunicació amb transport públic amb Llagostera i Girona; la creació de zones d’aparcament per a residents (área verda); o la creació d’un sistema intel·ligent d’informació a la via pública sobre l’ocupació de les bosses d’aparcaments.