Executades més del 50% de les obres previstes a La Sagrera per reordenar els traçats de l'R2N i R11

Els treballs van començar fa just un mes i s'allargaran fins al 10 de desembre

Adif ha anunciat aquest dilluns que els treballs de les obres de La Sagrera-Sant Andreu per reubicar els traçats de l'R2 i l'R11 han superat les previsions i ja s'ha executat més del 50% coincidint amb el primer mes.

Les obres van començar fa just un mes i fins al 10 de desembre obligaran els viatgers d'aquestes línies a començar o finalitzar el recorregut a Sant Andreu Comtal i fer un transbordament al metro, a Sant Andreu. Segons Adif, l'obra forma part de la major actuació en infraestructures a Catalunya i una de les més ambicioses a nivell estatal. Les obres de La Sagrera-Sant Andreu a nivell global ja han assolit el 65% total de l'execució d'un projecte que aquest any sumarà més de 100 milions d'inversió.

La segona fita dels treballs consisteix en la reordenació de vies forma part del programa Transformem Rodalies i suposa una inversió de 18 milions d'euros (MEUR). Un cop hagin acabat les obres, els trens de l'R2 nord i R11- del corredor cap a Girona i Figueres en ample convencional- ja passaran per l'interior de la futura estació, de la qual encara no hi ha prevista una data prevista per a la seva posada en funcionament, i de la futura estació de Sant Andreu, que ja està pràcticament acabada. Pel que fa els trens de l'R1, ja passen per l'interior de La Sagrera des de finals del 2020 sense aturar-s'hi.

Els treballs que s'estan duent a terme aquestes setmanes està previst que s'allarguin fins al 10 de desembre i requereixen un "gran esforç tècnic i humà", segons Adif, En aquets sentit, l'ens gestor detalla que hi treballen més de 600 professionals durant les 24 hores del dia i s'utilitza maquinària pesada de diferents tipus.

Així, durant aquest mes s'han acumulat 168.000 hores de feina, s'han instal·lat 1.008 metres de via, que també s'ha formigonat; s'han instal·lat 32 metres de murs-pantalla fins a 26 metres de profunditat, més de 2.000 metres de catenària, entre d'altres.

El nou traçat de la línia d'ample convencional Barcelona-Granollers-.Girona compta  ambuna magnitud de 4,3 quilòmetres, dels quals 2,8 ho faran sota terra. Des del nord, el traçat s'endinsa per sota el Nus de la Trinitat i després de circular per l'aire lliure entra en el túnel de Sant Andreu fins a la nova estació i seguidament fins a la Sagrera, on, com en la línia 1, els trens encara no hi faran parada.