Marta Madrenas: ''Gemma Geis m'agrada molt com a candidata a l'alcaldia de Girona''

L'alcaldessa veu factible la zona verda a tota la ciutat i demana més trens a Barcelona

L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas (JxCAT), ha assegurat avui que l'exconsellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, és una possible candidata a l'alcaldia en les properes eleccions municipals que li "agrada molt". La batlessa ha fet aquestes declaracions en el transcurs d'una entrevista al programa El Suplement de Catalunya Ràdio i no ha volgut entrar a valorar la polèmica amb Assumpció Puig que va abandonar la candidatura; "és un tema que cal que passi una mica de temps i el deixem refredar per parlar-ho més endavant", ha dit.

Amb tot, Madrenas ha explicat que, a diferència de la Generalitat on va manifestar la seva predilecció per trencar l'acord amb Esquerra, les relacions en l'àmbit municipal amb el seu soci de govern són bones, assegurant que "aquí complim els pactes i els acords a què arribem", en referència a ERC. També ha opinat que la Diputació és una "gestoria" on no es decideix cap política que sigui transcendent pel país o els ciutadans, traient importància al pacte entre Junts i el PSC al capdavant de l'ens a Barcelona.

Pel que fa als pressupostos dissenyats per l'exconseller d'Economia, Jaume Giró, l'alcaldessa i diputada al Parlament diu restar a l'espera de veure si ERC els deixarà com havien estat redactats o si els pensa modificar per tal de veure si hi donarà suport o no. "Hi ha necessitats de país que creiem són imprescindibles i si cal ho negociarem com qualsevol altre partit", ha explicat.

Zona verda a tots els barris

Madrenas ha fet referència a la voluntat de l'equip de govern d'implementar la zona verda a tots els barris de la ciutat, uns espais de pagament que ha qualificat de "baratíssims" amb un import inferior als 7 euros mensuals que han de permetre als veïns "arribar al vespre a casa seva i trobar una plaça d'aparcament". En aquest sentit la batlessa ha reflexionat sobre el fet que a Girona hi ha 10.000 places d'aparcaments lliures i el fet que es tracti d'una ciutat de serveis molta gent de fora entra i aleshores els veïns no poden aparcar.

"Ja l'hem implementat en dos barris i els veïns estan força feliços" ha explicat Madrenas que assegura que si en un barri decideixen que no volen la zona verda "ho deixarem per a més endavant, però estic segura que ho acabaran reclamant".

Més trens d'alta velocitat a Barcelona

L'alcaldessa i diputada al Parlament ha confessat que es desplaça fins a Barcelona en cotxe particular que comparteix amb altres membres de l'hemicicle ja que li és "impossible" trobar un Tren d'Alta Velocitat (TAV) per arribar perquè no "lliga ni un horari", fent referència a les freqüències perdudes durant la pandèmia i que encara no s'han restablert completament.

En aquest sentit explica com al 2019 hi havien 15 trens d'anada i 15 de tornada però que ja aleshores eren "insuficients" i se'n demanaven més a Renfe i el Ministeri, però sense èxit. "Aquesta és la línia (la que compren Girona i Barcelona) més rendible de tot l'Estat i ens tenen de forma precària" ha reblat. Durant la pandèmia hi havien 7 trens per sentit i ara n'hi ha 12 que, sumat a les obres de la Sagrera, fa encara més difícil trobar bitllets de TAV perquè molts usuaris de Rodalies s'han passat a l'alta velocitat.

Sense massificació turística

Madrenas ha volgut negar que els veïns del Barri Vell abandonin casa seva degut a la massificació turística o 'mobbing' immobiliari i ha explicat que les xifres d'empadronament han augmentat. "Les coses s'han de parlar amb rigor i dades, no amb intuïcions perquè la gent 'diuen, diuen'; les dades asseguren que no és així", ha puntualitzat i narrat com cinc anys enrere es va obrir un registre per a veïns del Barri Vell que sentissin víctimes de mobbin immobiliari; "Només es van registrar dos casos i cap d'ells era del Barri Vell".

Amb tot, la batllessa ha comentat que se sent orgullosa que Girona s'hagi convertit en un "paradís de la bicicleta", després de diversificar l'economia i sumar l'esport a la cultura, la tecnologia i la digitalització. "Tenim la Sea Otter Europe que és alhora una fira amb els referents més importants del món del ciclisme que expliquen els seus productes i, de retruc, ha fet que a la ciutat s'obrin multitud de negocis relacionats amb el ciclisme amb clients que venen de tot Catalunya i inclús de la Catalunya Nord", ha desvetllat.