'Km-0.cat' porta el producte directament del camp al client

És un projecte impulsat per productors de les demarcacions de Barcelona i Girona

km-0.cat és la nova botiga 'on line' per a comprar cebes, enciams, embotits o pollastres de pagès. Es tracta d'un projecte impulsat per 24 productors agrícoles i ramaders de l'Associació Agrària de Joves Agricultors (ASAJA). El web permet vendre productes de proximitat directament al client i sense passar per intermediaris. El client podrà escollir el productor i fer la comanda a través del portal. La cistella de la compra es lliurarà a domicili amb repartiments setmanals.

La botiga virtual, operativa a partir de la setmana vinent, donarà servei a les demarcacions de Barcelona i Girona. La voluntat d'ASAJA és arribar a cobrir tota Catalunya. La majoria de productors són del Vallès Oriental. L'Ariadna Escurcell i en Roger Díaz Roca, de la granja Can Quimet Gall de Lliçà d'Amunt (Vallès Oriental), conreen productes ecològics de temporada. Són un dels 24 productors que formen part de la botiga 'Km-0.cat'. "La gran avantatge d'aquest projecte és que el client sap què compra i a quin productor li compra", subratlla l'Ariadna.

A través del portal es comercialitzen productes com llet i derivats, carn de vedella, carn de porcí, embotits, olis, pollastre de pagès, vins i caves, fruita, hortalisses, llegums, foie, melmelades o confitures, entre d'altres. L'Ariadna explica que per la majoria de granges participants aquest "és un punt de venda més".

El client ha de registrar-se com a usuari i ha de fer la comanda i el pagament 'on line'. Una empresa logística s'encarrega de lliurar la compra a domicili. De moment, la botiga virtual km-0.cat donarà servei a les demarcacions de Barcelona i Girona. La voluntat d'ASAJA és cobrir, més endavant, tot el territori català.

De fet, els 24 productors del portal són de comarques barcelonines i gironines. La majoria són del Vallès Oriental, però també n'hi ha d'Osona, Bages, Alt Empordà o Baix Empordà.

L'Ariadna Escurcell explica que els preus dels productes són si fa no fa els mateixos que el client pot trobar-se en una parada del mercat setmanal del seu poble. "Darrere aquest projecte també hi ha uns costos", subratlla. Els productors de la pàgina no volen marcar-se cap objectiu amb aquest nou projecte. "Estem tots a l'expectativa per veure com funciona", indica l'Ariadna.