El Som de Mar de Lloret tanca amb més de 8.600 espectadors i el 85% d'entrades venudes

Els Pets han clausurat el festival aquest dissabte

El festival Som de Mar de Lloret de Mar (Selva) ha tancat la tercera edició amb 8.645 espectadors i el 85% d'entrades venudes. En total, han estat nou nits de concerts consecutives que han finalitzat aquest dissabte amb l'actuació dels Pets. Nascut durant la pandèmia, el festival ha aplegat un 90% de públic de fora del municipi als jardins noucentistes de Santa Clotilde.

Aquesta edició ha servit per consolidar l’espai i la creació de noves zones gastronòmiques per donar més cabuda al públic assistent. El programa ha comptat també amb els concerts de Manel, Ramon Mirabet, Coque Malla, Blaumut, Rosario, Sergio Dalma, Liz Mitchel ft Boney M i Joan Dausà. El 2023, Lloret de Mar serà la capital de la cultura catalana.

El festival va començar el 19 d'agost passat amb l'actuació dels Manel i ha acabat aquest dissabte a la nit amb els Pets, després de nou nits consecutives de concerts en un dels recintes més emblemàtics de Lloret de Mar. El director i creador del festival, Carles Gilibets, ha recordat que l'edició del Som de Mar d'enguany "és la primera sense restriccions per la pandèmia".

Tot i assegurar que "hi ha coses a millorar", el director ha qualificat d'"èxit" l'assistència per estar competint per primer cop, diu, "a una altra divisió" amb altres festivals de la Costa Brava. En relació amb aquesta competència, el director considera que el punt fort del Som de Mar és "l'entorn", que enguany ha atret l'atenció de "grans produccions internacionals".

Per la seva banda, el regidor Jordi Orobitg, responsable de promoció econòmica i impulsor d'aquesta proposta cultural, ha afirmat que aquesta tercera edició ha demostrat que el festival és "una aposta de futur ferma", i ha recordat que es va crear perquè Lloret "tenia moltes ganes de tenir un festival de referència", ara en construcció. El regidor ha afegit que el Som de Mar "és una fórmula perfecta que fusiona música de primer nivell, gastronomia, patrimoni i paisatge exuberants".

Lloret treballa per oferir noves propostes d’oci vinculades a la cultura i al turisme. En aquesta línia, l'alcalde del municipi, Jaume Dulsat, ha dit que “l’èxit rotund de la tercera edició del Som de Mar és la millor campanya turística possible, per l’alt nivell de satisfacció i d’experiència que viuen els assistents, i és un pas més cap a la reconversió turística i a la qualitat que ha fet Lloret ens els darrers anys”.

Organitzat per la promotora U98 music, amb el suport de Speed Music i l'agència lloretenca Vadecom, que assumeix la totalitat de la direcció artística i producció, el Som de Mar ja treballa per oferir una pròxima edició l'estiu que ve.