Neix a Girona una editorial digital de publicacions per a tauletes

El primer producte és la revista interactiva 'Unbreak'

La primera editorial digital nascuda a Girona ja és una realitat. Uns emprenedors han creat 'La Communitat', una editorial que es vol convertir en la plataforma de referència per a publicacions per a tauletes. El seu primer producte és la revista interactiva gratuïta 'Unbreak', que ha sortit al mercat aquest dimarts per a iPad i preveu estar disponible per a Android i Windows Phone a l'estiu.

El director de la revista, Jose J. Priego, ha explicat que 'Unbreak' està pensada per ser llegida però també per "experimentar-la" perquè inclou vídeos, fotos, àudios, enllaços i efectes. La revista és en castellà i està adreçada al mercat espanyol i hispà. L'objectiu és arribar als 50.000 lectors en tres mesos.

L'editorial 'La Communitat' vol fer possibles iniciatives tant gironines com catalanes per publicar a través d'Internet revistes o catàlegs per a tauletes tàctils. Els germans Jose J. Priego i Dani Lagi han creat al Parc Científic i Tecnològic de l'UdG l'empresa La Communitat Marketing Audiovisual S. L., una proposta innovadora que arriba al mercat publicant una primera revista que és de producció pròpia.

Aquest dimarts ha sortit al mercat a través de l'App Store la revista 'Unbreak', mensual, gratuïta i en castellà per arribar al mercat espanyol i també a l'Amèrica Llatina o als hispans d'Estats Units. El director de la revista, Jose J. Priego, ha explicat que és un "magazine que té un to simpàtic i informal" i que té seccions de moda, esports, videojocs, cinema, humor, música, sexe, curiositats, història, cuina o reportatges.

La peculiaritat de la revista és que "explota" totes les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies. Les lletres dels articles es combinen amb músiques, enllaços, vídeos, fotos, efectes. Part de la revista està elaborada per la redacció d''Unbreak' però també compten amb col·laboradors especialitzats en cada àmbit. "Hem buscat les persones que en saben més de cada cosa perquè col·laborin", ha explicat el cap de redacció, Dani Lagi.

Entre els col·laboradors hi ha Víctor Amela, Axel Torres, Quim Domènech, els Especialistas Secundarios, Roser Amills o Jesús María Montes-Fernández, entre molts altres d'una llarga llista. L'objectiu és arribar als 50.000 lectors en tres mesos i aconseguir-ne 100.000 el primer any. De moment la revista només està disponible per a iPad però a l'estiu preveuen tenir-la enllestida per a Android i Windows Phone també.

L'editorial, que fins ara ha centrat els esforços per aconseguir que 'Unbreak' vegi la llum, també treballa en una altra publicació que esperen que pugui ser una realitat aquest setembre. A més, Priego ha assegurat que estan "oberts" a propostes d'emprenedors que vulguin publicar alguna revista per a tauletes tàctils. "Pensem que és el futur i una bona sortida per als professionals de la comunicació", ha conclòs Priego.