Cassà de la Selva rescindeix el contracte de gestió de la recollida d’escombraries amb SELSA

El consistori diu necessitar d'un nou model que millori el percentatge de reciclatge

L'Ajuntament de Cassà de la Selva (Gironès) ha aprovat en el darrer ple ordinari celebrat dijous, rescindir el contracte de gestió de recollida d’escombraries al municipi. Segons assenyalen fonts del consistori, el sistema de recollida actual basat en la selecció per contenidors s’havia signat al 2018 i els darrers mesos aquest servei ha suposat unes despeses cada cop més altes.

D’altra banda els objectius mediambientals i les necessitats de neteja actuals fan que ara es plantegi un nou model de recollida, que millori el percentatge de reciclatge, els ODS a Europa marca uns objectius de reciclatge mínim pel 2025 del 55% del pes dels residus, i augmentant fins al 65% al 2035.

Per fer efectiva la liquidació del contracte, s’han tingut en compte les amortitzacions pendents de maquinària, la nau de servei i una indemnització per l'import del benefici industrial que deixarà de percebre el prestatari des de la data mateixa de liquidació anticipada i fins a l'1 de gener del 2026, que es tradueix en una liquidació de 113.415,91 euros. A més de resoldre aquest contracte, també es resoldrà el contracte actual que el consistori té amb SELSA pel servei de neteja dels carrers.

L'extinció del contracte permetrà començar a definir un nou model de recollida d’escombraries, similar al que porta a terme el Consell Comarcal del Gironès en molts municipis, que augmentarà el volum de reciclatge que s'està  exigint. L’equip de govern ha arribat a aquest punt de mutu acord. El nou model, porta a porta s’haurà d’adaptar a les característiques i la complexitat de Cassà amb una població de 10.600 habitants, la tercera del Gironès.